Tylko 3 sekundy. Tyle czasu masz aby zainteresować odbiorcę treścią twojego newslettera. Co więc należy zrobić, aby twoja wiadomość nie wylądowała w spamie lub nie została po prostu zignorowana przez adresata? Przede wszystkim powinniśmy odpowiednio dopasować treść do jego oczekiwań oraz pamiętać o tym, że skrzynki pocztowe stały się już prywatne. Co to oznacza? Poniżej znajdziecie kilka porad jak uskutecznić newsletter:

  • E-Mail stał się narzędziem, które postrzegane jest jako coś prywatnego, adres, do którego dostęp mają tylko nieliczni – wybrani. Jeżeli twój odbiorca jest 30 letnim warszawiakiem o mieniu Karol, a dostanie wiadomość zaadresowaną do 60 letniej Natalii z Tarnobrzegu, to jest bardzo prawdopodobne, że zostanie ona pominięta. Użytkownicy spodziewają się informacji adresowanych do nich. Dlatego tak ważna jest personalizacja mailingów i newsletterów. Site web

Tytułując maila imieniem naszego odbiorcy już na wstępie możemy zwiększyć współczynnik otwarć mniej więcej o 15%. Korzystając z systemów do wysyłania mailingów zawsze trzeba pamiętać o tym, iż każdy wysyłany przez nas mail jest adresem żywego człowieka, twojego klienta, potencjalnego partnera czy czytelnika. Na szczęście, nowoczesne oprogramowania dają możliwość dynamicznego spersonalizowania treści. Personalizacja może nam przynieść dużo korzyści, przede wszystkim pomoże nam w prowadzeniu skutecznych akcji cross-selling’owych. Możemy zaoferować naszym klientom, którzy już zakupili jakiś produkt, produkty kompatybilne, lub bony rabatowe dla tych, którzy nie dokonali zakupu.

  • Istotną kwestą jest także nieszablonowość. Im więcej informacji o naszym odbiorcy wykorzystamy pisząc maila, tym może on stać się bardziej atrakcyjny. Wiąże się z tym także cel naszego newslettera czy mailingu. Musimy wiedzieć dlaczego wysyłamy wiadomość do określonego odbiorcy. Każda informacja zamieszczona w mailu powinna posiadać inną formę w zależności od tego, jakie będzie jej zadanie. Newsletter może być motorem promocyjnym strony internetowej, lub sklepu, albo przybrać postać oferty sprzedażowej.
  • Oprócz personalizacji poprzez imię, warto również pamiętać o płci. Aby zainteresować kobietę, skupić się trzeba na doborze takich produktów, wysyłanych w wiadomościach, które będą bardziej adekwatne dla tej płci. Rozsyłanie maili do kobiet z ofertą męskich zegarków, lub sportowych toreb po prostu mija się z celem. Czasami jednak stosuje się takie praktyki, ale tylko i wyłącznie w okresie świątecznym lub podczas święta mężczyzn w celu zaproponowania prezentu dla męża. Oczywiście analogicznie działa to w drugą stronę.
  • Personalizacja ze względu na lokalizację dobrze sprawdza się np. w przypadku otwarcia nowego sklepu czy organizacji wydarzenia w danym mieście lub województwie. Chodzi tutaj o to, aby nie wysyłać maili do osób spoza miasta lub województwa, którzy prawdopodobnie po prostu nie przyjadą.
  • Wspominając o świętach, warto również pamiętać o dopasowaniu naszego maila pod względem czasu w jakim jest on wysyłany. Na wynik decyzji zakupowych bardzo często wpływają szybko uciekający czas czy goniące terminy. Wykorzystanie tego może stać się opłacalne
  • Mailing branżowy jest sposobem na personalizację wiadomości do osób z konkretnej dziedziny, którą się zajmują. W tym przypadku wiadomość powinna zawierać dynamiczne informacje o najświeższych nowinkach w danej branży.

Antyspam, wymagający subskrybenci i personalne skrzynki mailowe – to główne powody, dla których wysyłając newsletter musimy odpowiednio przystosować wiadomość. Przygotowanie atrakcyjnej treści i grafik często po prostu nie wystarcza, z tego powodu personalizacja jest tak bardzo istotna. Musimy mówić do każdego z osobna i niejednakowym językiem. Jeśli będziemy wystarczająco kreatywni i niebanalni okaże się, że nasz mailing działa.