Konkurs to doskonałe narzędzie do angażowania i pozyskiwania nowych klientów. Jest to również ciekawa forma rozrywki i promocji marki, ale nie tylko. Organizując konkurs możesz w łatwy i darmowy sposób pozyskać bazę kontaktów. Facebook jest świetnym kanałem właśnie do organizacji konkursu.

 

blog

 

Jak podają statystyki Gemius w Polsce mamy 20 mln użytkowników Facebooka. Jest to potencjalna liczba odbiorców, którzy mogą zainteresować się Twoim konkursem i zostać potencjalnym klientem Twojej firmy! Jak widzisz zasięg i możliwości tego kanału są spore, dlatego warto poznać i zapamiętać najpotrzebniejsze informacje o organizowaniu konkursu na Facebooku.

  1. Regulamin

Zasady są prawie takie same jak poza wirtualną rzeczywistością, więc Twój konkurs musi posiadać regulamin. W nim powinieneś zawrzeć takie informacje jak: nazwa organizatora, zasady udziału, harmonogram z datami poszczególnych etapów konkursu i najatrakcyjniejsza informacja dla odbiorców czyli nagrody. Pamiętaj, że Facebook nie jest organizatorem konkursu! Dlatego w Twoim regulaminie powinieneś, również zawrzeć informacje o pełnym zwolnieniu serwisu Facebook z odpowiedzialności oraz o tym, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana. Każdy z tych elementów jest niezwykle istotny i w ten sposób unikniesz jakichkolwiek wątpliwości dotyczących zasad konkursu.

  1. Loteria

Przeprowadzenie loterii wymaga spełnienia dodatkowych warunków, między innymi zgłoszenia konkursu do Izby Celnej. O wiele łatwiej, szybciej i taniej będzie przeprowadzić konkurs, w którym wygrana nie zależy od przypadku, czyli np. zorganizować głosowanie, udzielenie najciekawszej odpowiedzi, itd.
W ten sposób uczestnicy biorąc udział w głosowaniu jeszcze bardziej się zaangażują, a wyniki konkursu z większą szansą będę uznawane za sprawiedliwe.

  1. Co jest dozwolone

Organizując konkurs na Facebooku możesz prosić użytkowników o polubienie lub skomentowanie posta na stronie (np. „Aby wziąć udział, polub ten post”) co jest częstą praktyką na Facebooku. Dzięki temu pozyskasz większą grupę fanów i możliwość zdobycia nowych klientów. Możesz również poprosić użytkowników o publikacji na Twojej stronie lub napisania do Ciebie wiadomości w sprawie konkursu. Takie czynności są dozwolone i akceptowane przez uczestników.

  1. Co jest zabronione

Są pewne klauzule, zasady, których nie powinieneś stosować i zdecydowanie są źle odbierane przez uczestników konkursu. Przykładem jest wykorzystanie prywatnej osi czasu użytkownika np. prosząc go o udostępnienie posta konkursu na jego osi czasu lub wykorzystanie jego połączenia ze znajomymi w celu promocji konkursu, Twojej firmy. Nie możesz wymagać oznaczania znajomych w poście dotyczącym konkursu. Ustalenie takich zasad nie tylko spowoduje zmniejszenie zainteresowania konkursem i chęć uczestnictwa, ale i jest niezgodne z regulaminem Facebooka, a nawet prawem!

Poznałeś 5 najważniejszych zasad jakimi powinieneś kierować się przy tworzeniu konkursu na Facebooku. Wiesz już, że to narzędzie jest niezwykle przydatne i ma idealne warunki do tego żeby przeprowadzić konkurs. Wykorzystaj go w celu zwiększenia popularności Twojej firmy lub pozyskania nowej bazy kontaktów. Mamy nadzieje, że teraz jedynym Twoim ograniczeniem będzie kreatywność! Powodzenia.