Kursor na Marketing to konferencja skupiona wokół marketingu internetowego – dziedziny innowacyjnej i stale rozwijającej się. Jako organizatorzy tego wydarzenia, zawsze staramy się dostosować tematykę spotkań do aktualnych trendów, jak i nadchodzących zmian, dlatego tematem trzeciej edycji Kursora był najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie – Facebook.com.

12,4 mln Polaków korzysta z Facebooka, z czego aż 10 milionów użytkowników robi to codziennie. Liczby potwierdzają tezę, że warto wykorzystać media społecznościowe do działań marketingowych, aczkolwiek warto pamiętać, by robić to dobrze. Kursor na Marketing rozpoczął się od prelekcji Kasi Wojciechowskiej z Offon Agency, która uwypukliła najważniejsze kwestie związane z komunikacją firm na Facebooku. O efektywności naszej strategii i harmonogramu działań świadczą:
– zasięg – łączna liczba osób, do których dotarła reklama. Zasięg możemy podzielić na organiczny (bezpłatny) oraz płatny.
– zaangażowanie – ilość polubieni, udostępnień i dodanych komentarzy pod postem
– konwersje – ilość kliknięć w reklamę / post

Statystyki, jakie dostarcza Facebook są pomocne w optymalizacji przekazu reklamowego. W trakcie kampanii możemy zmieniać opcje płatności, kreację graficzną, przycisk call to action itp. Dobrze jest się wspomóc przykładami dobrze prowadzonych fanpagów, o czym mówił Paweł Badura z Agencji Reklamowej Komart. Jako idealne case study podał PrzerwaNaReklame.pl , Kaszomania – pomysły na dania z kaszy jaglanej. Kasza jaglana, Brief – co znosi psychika grafika oraz Gwara Zagłębiowska dla Ciućmoków.
Sprawdzone sposoby na dobry przekaz reklamowy i komunikację z fanami mogą stanowić inspirację do stworzenia społeczności, wkupionej wokół naszej marki. Nie obyło się także bez omówienia wpadek, złych praktyk i częstych błędów, jaki popełniają administratorzy stron.

Kolejna część Kursora została poświęcona narzędziom do tworzenia kampanii reklamowych – Power Editor i Ads Manager. Agnieszka Wyszyńska dogłębnie omówiła zasady poprawnego targetowania, różnic między formatami reklamowymi oraz wyboru adekwatnego celu naszej kampanii. Ważnym punktem prezentacji było pokazanie przez Agnieszkę narzędzia do obsługi płatności – Menadżera firm. Menadżer Firmy to dobre rozwiązanie dla tych osób, które w swojej pracy potrzebują więcej niż jednego konta reklamowego, chcą poprosić o dostęp do stron lub kont reklamowych, chcą nadać uprawnienia do kont współpracownikom, lub współpracują z partnerem lub agencją.

W programie wydarzenia nie zabrakło prelekcji o content marketingu. Łukasz Drywa z Agencji GoComms, jako były dziennikarz i aktywny PRowiec wskazał uczestnikom kilka zasad dobrego copywritingu w postach. Łukasz postawił na praktyczne przekazanie wiedzy, zachęcając uczestników do aktywnego współprowadzenia prelekcji.
Choć tekst jest niezmiernie ważnym czynnikiem w graficznych przekazach reklamowych, Mateusz Kowalczyk – entuzjasta nowych technologii i specjalista od video marketingu wykazał, że 60 tysięcy razy szybciej przetwarzamy video niż tekst. Do 2017 roku video ma stanowić 69% ruchu w Internecie, dlatego prelekcja Mateusza zawierała porady i zalecenia co do skutecznego wykorzystania potencjału, jaki drzemie w video marketingu.

Klamrą zamykającą całodzienną Konferencję było wskazanie przez Łukarza Drywę zestawu dodatkowych narzędzi dla marketerów, dzięki którym zoptymalizujemy kampanię reklamową na Facebooku i będziemy mogli na bieżąco analizować swoje działania, a dzięki temu zaoszczędzimy czas i pieniądze.
Celem Konferencji było przede wszystkim ułatwienie dostępu do wiedzy na temat marketingu internetowego na Facebooku. Chcieliśmy podzielić się z uczestnikami wiedzą o pozyskiwaniu leadów, sprzedaży i budowaniu wizerunku, a przerwy między prelekcjami wykorzystaliśmy do networkingu i poznawania lokalnego rynku.