AKTUALNOŚCI
  • Praktyczne porady
    – Profil na Instagramie

    7 kwietnia 2016
    Karolina Chrostek

    Autor: Karolina Chrostek
    Tagi: , ,

    Instagram jest jedną z największych platform social media, zrzeszającą około 400 milionów użytkowników na świecie. Również w Polsce pozycja Instagrama jest bardzo silna. Jak podaje kwietniowe zestawienie Instagram Trends przygotowane przez firmę Sotrender, w Polsce z Instagrama korzysta 2,53 mln osób. Instagram jest zatem idealnym kanałem do profesjonalnego budowania wizerunku marki oraz budowania więzi z użytkownikami i klientami.

    Mamy dla Was 10 porad, które pomogą Wam stworzyć ciekawy profil i prowadzić na nim efektywną komunikację.

    Zadbaj o dane na swoim profilu

    Pamiętaj, że profil na Instagramie to nie tylko zbiór zdjęć i obrazków, ale i wizytówka Twojej firmy, dlatego należy uzupełnić wszystkie dane na profilu. W opisie możesz zamieścić cytat lub slogan bezpośrednio związany z misją firmy lub jej wizją. W biografii powinien znaleźć się także link do strony i ułatwić użytkownikowi przejście do Twojej strony WWW . Jest to jedyne miejsce, gdzie na Instagramie możesz zamieścić swój adres WWW.

    Insta


    Stosuj #hashtagi

    Instagram w dużej mierze opiera swoje działanie na hashtagach. Ich odpowiednie wykorzystanie umożliwi Ci darmowe dotarcie do potencjalnych odbiorców i klientów.

    W opisie zdjęcia dodaj od kliku do kilkunastu hashtagów – dzięki temu zauważą Cię osoby, zainteresowane daną kategorią. Korzystaj z tych najbardziej popularnych, a listę topowych hashtagów znajdziesz na Duolook.pl

    Do listy top dodaj też coś od siebie – unikalny hashtag podkreśli wyjątkowość tego, czym się zajmujesz.

    zdjęcie2


    Nie przesadzaj z promowaniem produktów

    Konto na Instagramie to nie katalog produktów, czy reklama. Oczywiście, warto pochwalić się swoimi realizacjami, lecz pamiętaj, by robić to w nienachalny i kreatywny sposób. Instagram umożliwia przedstawienie swojej oferty w odmienny, a na pewno ciekawszy sposób, niż zrobilibyśmy to w sklepie internetowym. Wykorzystaj ten potencjał – znajdź sposób na prezentację produktów w kontekście ludzi, ich emocji i stylu życia.

    Pamiętaj o interakcji z followersami!

    Buduj relacje z obserwującymi, a ich liczba będzie stale rosła! Odpowiadaj na komentarze, zachęcaj do polubienia w opisie, pytaj o opinię. Warto także obserwować podobne do naszego profile – w ten sposób zobaczysz jak pracuje konkurencja i co jest aktualnie na czasie. Na podstawie tego, co publikują profile z branży, poznasz preferencje oraz zainteresowania użytkowników (Twoich potencjalnych klientów), a to przełoży się na Twoją sprzedaż.

    Wykorzystuj zdjęcia dobrej jakości

    Jeśli chcesz, aby Twój profil miał profesjonalny charakter, stosuj selekcję zamieszczanych materiałów. Publikuj zdjęcia tylko dobrej jakości, a unikaj tych nieostrych, prześwietlonych i rozmazanych. Instagram umożliwia zastosowanie wielu ciekawych filtrów, których wręcz nie można ominąć. Dzięki nim amatorskie zdjęcia mogą nabrać artystycznego i profesjonalnego charakteru.

    Pokaż swój styl

    Postaraj się wypracować swój niepowtarzalny styl. Dzięki temu Twój profil będzie popularny i bardziej rozpoznawalny. Zamieszczone posty muszą być spójne zarówno jeśli chodzi o styl zdjęć, język, jak i hashtagi. Warto obserwować inspirujące profile Instagramowe firm, użytkowników którzy są właśnie doceniani za niepowtarzalny styl.

    Nie zapomnij o filmach

    Instagram to nie tylko zbiór ciekawych zdjęć, ale również filmiki! W komunikacji w Internecie coraz częściej wykorzystuje się grafiki czy filmy co najbardziej przykuwa naszą uwagę. Zgodnie z najnowszymi statystykami z Instagrama w ciągu ostatnich 6 miesięcy użytkownicy serwisu obejrzeli o 40% więcej filmików niż w zeszłym półroczu! Zamieszczając je nie tylko urozmaicisz swój przekaz, ale i przyciągniesz jeszcze więcej followersów.

    zdjęcie3
    Publikuj posty systematycznie

    Profesjonalnie prowadzony profil powinien być prowadzony w sposób systematyczny. Odbiorcy chcą być na bieżąco ze swoją ulubioną marką i nowymi produktami. Najlepiej jeśli działania prowadzisz wedle wcześniej przygotowanego harmonogramu komunikacji.

    Stosuj real time marketing

    Media społecznościowe są przełożeniem rzeczywistości w sieci. Bądź na bieżąco, reaguj na to, co się dzieje w koło i wykorzystuj to przy tworzeniu Twojego profilu. Włącz wyobraźnię! Odwołuj się w swoich postach do nadchodzących wydarzeń, śledź najnowsze trendy w Internecie i wykorzystuj je na korzyść swojej marki.

    zdjęcie4
    Wykorzystuj oryginalne kompozycje

    Twórz ciekawe kompozycje ze zdjęć poprzez dodawanie ich w odpowiedniej kolejności. Tego typu mozaika jest coraz częściej spotykanym trendem na Instagramie i bardzo urozmaica profil oraz nadaje estetyczny i artystyczny wygląd. Taki sposób projektowania treści pozwala na zupełnie inne zaprezentowanie produktów.

    zdjęcie5

    To już wszystkie porady jakie dla Ciebie przygotowaliśmy. Korzystasz z innych, sprawdzonych sposobów, które działają?

    Podziel się tym z nami – marketing@punktkrytyczny.pl

    POWRÓT
SZYBKI KONTAKT
Zmieniamy się tak, jak zmienia się Internet. Trzymaj rękę na pulsie i zapisz się do naszego newslettera. Nie rozsyłamy spamu, kontaktujemy się wyłącznie w ważnych sprawach.
NEWSLETTER
Wprowadź poniżej adres e-mail. To nic nie kosztuje!

(+48) 668-413-222

ul. Mickiewicza 10 40-092 Katowice

NIP: 9542477677

REGON: 241182750

Ta strona korzysta z cookies
Dowiedz się więcej
Informacja o cookies