CASE #1

Konkurs dla marki Creme Cycles z rowerem w tle i działania z nim związane trwały 30 dni. W tym czasie organizatorzy w aplikacji konkursowej Instagram (stworzonej przy użyciu mechanizmu Fanpoint) osiągnęli następujące wyniki:

– aplikację miała ponad 2 000 odwiedzin,

– udało się pozyskać ponad 600 nowych lajków,

– do konkursu dodano ponad 50 zgłoszeń.

Zadaniem uczestnika było zrobienie zdjęcia z rowerem w tle oraz umieszczenie go na portalu Instagram z tagiem #cremecycles. Zdjęcia po hashtagu były pobierane bezpośrednio z Instagrama do aplikacji konkursowej na Facebooku. Konkurs został zainstalowany na fanpage’u marki Creme Cycles, gdzie znajdowała się galeria prac oraz zasady akcji.

Dzięki tym działaniom cała akcja rozgrywała się jednocześnie na dwóch portalach społecznościowych. Konkurs wpasował się idealnie w klimaty lata i uzyskał spore zainteresowanie.

Dodatkowo konkurs został podzielony na dwa etapy. W pierwszym zgłoszono ponad 50 prac konkursowych, w następnym użytkownicy głosowali na najlepsze prace. Nagrodę otrzymał autor najpopularniejszego zdjęcia.

W panelu edycji aplikacji widoczne były statystyki, które pozwoliły dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o samym konkursie oraz użytkownikach. Okazało się, że:

– najwięcej unikalnych wizyt w aplikacji było 21 i 22 lipca (te dane można porównać z przebiegiem kampanii reklamowej oraz komunikacją na fanpage’u),

– najwięcej prac zgłaszano w czwartek (co jest wskazówką dotyczącą tego, kiedy zaczynać i kończyć kolejne akcje na tym fanpage’u).

CASE #2

Świetnym przykładem jest również akcja telewizji regionalnej WTK. Konkurs „Wrzuć selfie i zgarniaj nagrody” był częścią akcji promującą stację My kochamy Poznań. Organizatorzy chcieli zachęcić widzów, do pokazania za co kochają swoje miasto. Wystarczyło wrzucić fotkę zrobioną z „ ręki” z jakiegokolwiek miejsca w Poznaniu.

Efektem akcji była ciekawa i kolorowa galeria pełna wesołych mieszkańców miasta. Zwycięzcę wyłoniło głosowanie. Nagrodą były upominki i gadżety stacji WTK, a ze wszystkich zdjęć powstał banner, który można było podziwiać na jednym z największych skrzyżowań w mieście.

Efekt promocji:

– 20 000 użytkowników odwiedziło aplikację prawie 30.000 razy,

– 90% odwiedzających nie było wcześniej fanami WTK na Facebooku,

– użytkownicy z aplikacji wysłali ponad 600 zaproszeń do konkursu,

– najwięcej prac zostało dodanych w środę.

W obu wyżej opisanych promocjach wykorzystano aplikacje konkursowe Fanpoint, które nie tylko pozwoliły z łatwością zarządzać całą zabawą , ale też skutecznie zaangażowały uczestników. Panel edycji oraz same aplikacje były intuicyjne w obsłudze dzięki czemu konkursy przebiegły bardzo sprawnie i odniosły spory sukces.

Należy oczywiście pamiętać, że to dobry pomysł oraz przemyślana strategia jest kluczem do sukcesu!