Plan komunikacji marki B2B z branży grzewczej

  • Wyzwanie

    Lokalizowanie strategii marki na rynek polski oraz dotarcie do zróżnicowanej grupy docelowej – instalatorów, serwisantów i dystrybutorów

  • Podejście

    Warsztaty z działem sprzedaży, customer service i marketingu oraz wywiady z klientami i dystrybutorami. Przygotowanie planu działania na 1.5 roku w obszarze B2B

  • Rezultaty

    Stworzenie nowego hubu marketingowego dla działań B2B, w tym uspójnienie stron WWW, social media i innych punktów styku z odbiorcami marki.

Branża:

Instalacyjno-grzewcza

Wielkość:

150 mln przychodu

Jakie były cele projektu?

  • Główny cel klienta: Budowanie wizerunku marki Ariston w segmencie klientów B2B 

  • Rozwój komunikacji skierowanej na instalatorów, serwisantów i dystrybutorów.  

  • Uspójnienie materiałów marketingowych. 

  • Zaplanowanie działań marketingowych w segmencie B2B na najbliższe 1,5 roku.  

  • Stworzenie nowej koncepcji kreatywnej.  

Wyzwanie

Rozwiązanie

Diametralnie różne potrzeby różnych grup z segmentu B2B – Instalator, Serwisant, Dystrybutor  

Głębokie poznanie potrzeb i problemów grupy docelowej poprzez warsztaty strategiczne i wywiady pogłębione z klientami.  

Duża ilość niespójnych materiałów, stron internetowych i systemów dedykowanych dla segmentu B2B.  

Stworzenie koncepcji Hub’u B2B i ułożenie ścieżek zakupowych dla każdej z grup docelowych.

Wizerunkowe problemy z przeszłości odbijające się na obecnym odbiorze marki.  

Odświeżenie wszystkich kanałów komunikacji i materiałów z zaktualizowaną propozycją wartości.  

Działanie zgodnie ze strategią marki, która nie uwzględnia specyfiki Polskiego rynku.

Przygotowanie planu, który lokalizuje strategie na rynek Polski i adaptuje ją stawiając na efektywność.   

Narzędzia:

Warsztaty strategiczne
Wywiady pogłębione

Efekty

  • Przygotowanie nowej koncepcji kreatywnej  

  • Stworzenie nowych lejków marketingowych dla wszystkich grup docelowych B2B

  • Opracowanie nowego tone of voice i haseł reklamowych

  • Zaplanowanie dokładnego harmonogramu komunikacji online i offline

  • Przygotowanie contentu dla marki z uwagą na SEO i GEO  

  • Rozpoczęcie nowej komunikacji B2B marki Ariston  

  • 2 lata

    zaplanowanych szczegółowo działań marketingowych z opisanymi celami OKR i KPI 

  • 35 h

    warsztatów strategicznych z decydentami różnych działów marki Ariston 

  • 14

    wywiadów pogłębionych z wybranymi klientami B2B w ciągu 6 miesięcy 

Chcesz działać, ale nie wiesz jak?

Skontaktuj się z nami!

Martyna Kalarus

New Business Manager