-
Wyzwanie
Niski poziom synchronizacji między sprzedażą a marketingiem
-
Podejście
Zorganizowanie warsztatów z kadrą sprzedaży i marketingu, analiza lejka, ścieżki klienta i procesów zakupowych.
-
Rezultaty
Spójna strategia działań na lata 2024–2025, plan szkoleń i wdrożenie social sellingu na LinkedIn.
Zakres prac:
Branża:
Wielkość:
Jakie były cele projektu?
-
Główny cel klienta: Znalezienie obszarów wzrostu i rozwoju działań marketingowych.
-
Ocena pozycji konkurencyjnej i wyzwań w otoczeniu biznesowym.
-
Ujednolicenie perspektyw różnych działów (sprzedaży, marketingu, zarządu) i integracja wiedzy i doświadczeń zespołów.
-
Określenie priorytetów działań na 2024 i 2025
-
Zrozumienie decyzji zakupowych w różnych segmentach rynku.
-
Identyfikacja kluczowych punktów styku klienta z marką.
-
Dostosowanie komunikacji na LinkedIn do odpowiednich działów.
-
Dopasowanie działań marketingowych do potrzeb zespołów sprzedaży – lepsze wsparcie procesów sprzedażowych.
-
Zidentyfikowanie dobrych i złych praktyk w działaniach.
-
Rozwój social sellingu i korzystanie z narzędzi.
Wyzwanie
Rozwiązanie
Niedostosowane działania marketingowe do realnych potrzeb sprzedaży
Poznanie oczekiwań zespołów sprzedażowych na różnych etapach lejka
Dotarcie do nowych grup klienckich
Opracowanie buyer person i wartości, jakie marka może im zaoferować
Skomunikowanie sprzedaży wielu pionów
Praca warsztatowa, podzielenie na grupy, zaangażowanie do pracy i wymiany zdań między uczestnikami
Niska efektywność działań sprzedażowych w niektórych segmentach
Mapowanie ścieżki klienta i analiza procesów zakupowych
Rozbieżność między strategią a codziennymi praktykami
Weryfikacja dobrych i złych praktyk podczas warsztatów
Brak planu rozwoju kompetencji zespołu
Stworzenie programu szkoleń i konsultacji wspierających sprzedaż
Brak wykorzystania potencjału zespołu w działaniach online
Wdrożenie programów employee advocacy i social sellingu
Trudność w długofalowym planowaniu marketingowym
Stworzenie scenariuszy działań na kolejne etapy współpracy
Narzędzia:
Efekty
-
Zorganizowanie dwudniowych warsztatów strategicznych z udziałem dyrektora sprzedaży, dyrektorów pionów, marketingu i szefa klastra NEE Festo.
-
Umożliwienie zespołom sprzedaży i menedżerom wymianę wiedzy w ustrukturyzowanej formule.
-
Zweryfikowanie aktualnej sytuacji rynkowej marki i jej pozycji na tle konkurencji.
-
Zidentyfikowanie nowych potencjałów marketingowych w różnych segmentach i kanałach.
-
Stworzenie wspólnej, spójnej wizji dalszego rozwoju marki, integrując spojrzenia działów sprzedaży i marketingu.
-
Określenie priorytetów działań marketingowo-sprzedażowych na lata 2024 i 2025.
-
Zmapowanie procesów zakupowych klientów oraz ich ścieżki zakupowej w kluczowych segmentach.
-
Sformułowanie konkretnych potrzeb marketingowych i sprzedażowych wspierając realizację celów biznesowych.
-
16
uczestników warsztatów
-
2 dni
warszatów w siedzibie Festo
-
5
niezależnych działów
Chcesz działać, ale nie wiesz jak?
Skontaktuj się z nami!
Martyna Kalarus
New Business Manager
Case studies
Strona internetowa dla nowej restauracji w Katowicach z branży gastronomicznej
Nowa restauracja w Katowicach zgłosiła się do nas z potrzebą stworzenia strony internetowej od podstaw. Zaprojektowaliśmy intuicyjną, nowoczesną witrynę, która prezentuje ofertę, klimat lokalu i menu w atrakcyjny sposób, jednocześnie wspierając budowanie rozpoznawalności marki od pierwszego dnia działalności.
Social media marketing medycyna i zdrowie
Marka LifestyleMed potrzebowała przemyślanego planu działań w social mediach. Postawiliśmy na mocny content, emocje i estetykę, które budują relacje z klientami. Social media zamieniliśmy w skuteczne narzędzie sprzedaży i komunikacji. Efekt? Ponad 250% więcej zaangażowania i setki nowych klientów online i offline.