Warsztaty strategiczne dla lidera innowacji w automatyce przemysłowej

  • Wyzwanie

    Niski poziom synchronizacji między sprzedażą a marketingiem

  • Podejście

    Zorganizowanie warsztatów z kadrą sprzedaży i marketingu, analiza lejka, ścieżki klienta i procesów zakupowych.

  • Rezultaty

    Spójna strategia działań na lata 2024–2025, plan szkoleń i wdrożenie social sellingu na LinkedIn.

Branża:

Automatyka przemysłowa

Wielkość:

3,8 miliarda euro rocznie
ok. 20 800 pracowników

Jakie były cele projektu?

  • Główny cel klienta: Znalezienie obszarów wzrostu i rozwoju działań marketingowych.

  • Ocena pozycji konkurencyjnej i wyzwań w otoczeniu biznesowym.

  • Ujednolicenie perspektyw różnych działów (sprzedaży, marketingu, zarządu) i integracja wiedzy i doświadczeń zespołów.

  • Określenie priorytetów działań na 2024 i 2025

  • Zrozumienie decyzji zakupowych w różnych segmentach rynku.

  • Identyfikacja kluczowych punktów styku klienta z marką.

  • Dostosowanie komunikacji na LinkedIn do odpowiednich działów.

  • Dopasowanie działań marketingowych do potrzeb zespołów sprzedaży – lepsze wsparcie procesów sprzedażowych.

  • Zidentyfikowanie dobrych i złych praktyk w działaniach.

  • Rozwój social sellingu i korzystanie z narzędzi.

Wyzwanie

Rozwiązanie

Niedostosowane działania marketingowe do realnych potrzeb sprzedaży

Poznanie oczekiwań zespołów sprzedażowych na różnych etapach lejka

Dotarcie do nowych grup klienckich

Opracowanie buyer person i wartości, jakie marka może im zaoferować

Skomunikowanie sprzedaży wielu pionów

Praca warsztatowa, podzielenie na grupy, zaangażowanie do pracy i wymiany zdań między uczestnikami

Niska efektywność działań sprzedażowych w niektórych segmentach

Mapowanie ścieżki klienta i analiza procesów zakupowych

Rozbieżność między strategią a codziennymi praktykami

Weryfikacja dobrych i złych praktyk podczas warsztatów

Brak planu rozwoju kompetencji zespołu

Stworzenie programu szkoleń i konsultacji wspierających sprzedaż

Brak wykorzystania potencjału zespołu w działaniach online

Wdrożenie programów employee advocacy i social sellingu

Trudność w długofalowym planowaniu marketingowym

Stworzenie scenariuszy działań na kolejne etapy współpracy

Narzędzia:

Wywiad
Warsztat
Mapowanie
Aktywne słuchanie

Efekty

  • Zorganizowanie dwudniowych warsztatów strategicznych z udziałem dyrektora sprzedaży, dyrektorów pionów, marketingu i szefa klastra NEE Festo.

  • Umożliwienie zespołom sprzedaży i menedżerom wymianę wiedzy w ustrukturyzowanej formule.

  • Zweryfikowanie aktualnej sytuacji rynkowej marki i jej pozycji na tle konkurencji.

  • Zidentyfikowanie nowych potencjałów marketingowych w różnych segmentach i kanałach.

  • Stworzenie wspólnej, spójnej wizji dalszego rozwoju marki, integrując spojrzenia działów sprzedaży i marketingu.

  • Określenie priorytetów działań marketingowo-sprzedażowych na lata 2024 i 2025.

  • Zmapowanie procesów zakupowych klientów oraz ich ścieżki zakupowej w kluczowych segmentach.

  • Sformułowanie konkretnych potrzeb marketingowych i sprzedażowych wspierając realizację celów biznesowych.

  • 16

    uczestników warsztatów

  • 2 dni

    warszatów w siedzibie Festo

  • 5

    niezależnych działów

Chcesz działać, ale nie wiesz jak?

Skontaktuj się z nami!

Martyna Kalarus

New Business Manager