Landing page jest specjalnie przygotowaną stroną docelową, do której przenosi nas reklama lub link umieszczony w innym miejscu kampanii. Najczęściej ma na celu zwiększenie sprzedaży lub promocję naszego produktu. Przyjrzyjmy się jak przygotować landing page, który przyniesie nam określone efekty biznesowe.

Cel landing page

Najważniejszą rzeczą jest dobranie odpowiednie celu. W przeciwieństwie do strony internetowej, której przeznaczenie może być bardzo różnorodne i odnosić się do wielu produktów, usług i grup docelowych, landing page jest bardzo precyzyjny. Najlepiej więc wybrać jeden cel i jedną grupę docelową, by landing page przynosił efekty.

Głównym celem landing page’a jest zachęcenie do podejmowania określonego działania oraz przekonanie potencjalnych konsumentów o tym, że warto zapoznać się z produktem, czy usługą. Landing nie musi jednak mieć tylko funkcji sprzedażowej (przynajmniej nie bezpośrednio).

Landing Page często wykorzystywany jest, by zachęcić do:

  • wypełnienie formularza kontaktowego
  • wysłanie zapytania ofertowego
  • rejestracji na wydarzenie lub webinar
  • pobrania dokumentu lub publikacji
  • wzięcia udziału w konkursie
  • wzięcia udziału w ankiecie lub badaniu

Jeden, konkretny cel landinga sprawia, że dużo łatwiej zoptymalizować pod niego reklamę, weryfikować swoje założenia biznesowe i przekonwertować pozyskany kontakt w klienta.

Jeden cel, jedna akcja

Jeden cel powinien iść w parze z jednym, konkretnym działaniem, którego wymagamy od użytkownika. Jeśli naszym celem jest pobranie e-booka, to jedyną akcję, którą użytkownik powinien wykonać na landingu jest właśnie pobranie e-booka i nic więcej.

Dodawanie wielu opcji, różnych możliwości kontaktu, zapisu, wykonania określonej czynności powoduje, że landing staje się coraz mniej czytelny i jego efektywność spada.

Podczas tworzenia landinga zadaj sobie pytanie:

  • Po co mi ten landing page?
  • Co chcę by użytkownik na nim wykonał?
  • Jaki przyniesie mi to efekt?

Sprzedażowy landing page

Najczęściej chcemy oczywiście by landing page miał charakter sprzedażowy. Czasami możliwa jest sprzedaż bezpośrednia, w innych przypadkach landing zbiera tzw. leady (kontakty), które następnie możemy zamienić w realnych klientów.

Landing sprzedażowy powinien nadal trzymać się zasady jednego celu i jednego produktu, ale istotne jest by zawierał również szereg korzyści, jakie użytkownik uzyska podejmując się wybranej akcji. Użycie krótkich, ale dosadnych argumentów dlaczego warto dokonać zakupu, jest wyjątkowo ważne na tego typu landingu.

Jak stworzyć landing page?

Na rynku istnieje wiele narzędzi i możliwości, by stworzyć landing page. Najpewniejszym sposobem, który gwarantuje pełną kontrolę nad tym jak działa, co dzieje się z landingiem i użytkownikami (oraz danymi o nich!) jest zakodowanie własnego landing page’a.

Choć sposób ten może wydawać się na pierwszy rzut oka bardziej kosztowny i dłuższy, w perspektywie czasu taki rodzaj inwestycji opłaca się bardziej, szczególnie jeśli mamy możliwość ciągłego poprawiania wyglądu i budowy landinga oraz jego optymalizacji pod względem tekstu, grafiki i działania.
Generuje on zresztą znacznie mniejsze koszty niż landingi utrzymywane za pomocą platform marketingowych.

Kroki jakie należy wykonać przy tworzeniu landing page’a

Stworzenie landing page można opisać za pomocą kilku podstawowych kroków, którymi są:

  • Wybranie celu i aktywności
  • Zaprojektowanie układu strony zgodnie z kolejnością, w jakiej informację mają pokazywać się użytkownikom
  • Komunikacja korzyści płynących z wykonania działania
  • Optymalizacja pod urządzenia mobile (smartphone, tablet, etc.)
  • Podpięcie narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics, Facebook Pixel czy Linkedin Insight Tag
  • Podpięcie narzędzi do zarządzania kontaktami – CRM lub aplikacja do E-mail Marketingu
  • Testowanie wydajności strony przed jej uruchomieniem
  • Analizowanie wyników i optymalizacja landing page’a

Grafiki

Ze względu na fakt, że landing to pojedyncza strona internetowa, ważne by warstwa wizualna była atrakcyjna, ale nie odwracała uwagi od celu i zadania, które przygotowaliśmy dla użytkownika. Odpowiednio przygotowany projekt jest prosty w odbiorze, wzmacnia główny przekaz landinga i ułatwia wykonanie zadania.
Choć zasady te stosuje się we wszystkich aspektach projektowania, w przypadku landing page’a ma to szczególne znaczenie, gdyż ma on w 100% funkcję konwertującą. Wynik jest tutaj zdecydowanie nadrzędny względem estetyki. Właśnie dlatego landing page jest często wizualnie skromny, pragmatyczny i bezpośredni.

Landing Page Strony Głównej

Zastosowanie wyjątkowo atrakcyjnych oraz przejrzystych grafik dodatkowo zachęca do zapoznania się z ofertą marki. Lifestylemed Landing Page

Copy

Copywriting strony z ofertą jest kluczowym elementem, który zadecyduje, czy odbiorca będzie skłonny skorzystać z oferty, czy nie. Kilka rzeczy, o które należy zadbać w warstwie tekstowej przy tworzeniu landing page’a:

  • Dobry nagłówek – jest precyzyjny, krótki i przekazuje wszystkie najistotniejsze informacje. Zawarta jest w nim główna fraza kluczowa.
  • Język korzyści – określa, co użytkownik zyskuje, korzystając z naszej oferty. Nie jest to jednoznaczne z tym co oferujemy, jest to odpowiedź na pytanie “Co klient uzyska wybierając naszą ofertę”. Jaką wartość oferujemy mu teraz i jaką obiecujemy w przyszłości.
  • Wezwanie do działania (CTA) – Jasne, klarowne i widoczne. Odbiorca ma świadomość konsekwencji podejmowanego działania.
  • Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – bezpieczeństwo i pewność, że dane przetwarzane są zgodnie z obowiązującym prawem.
  • Jasno komunikowany produkt lub usługa

Landing Page Copywriting

Call to action

Call to action, inaczej wezwanie do działania. Jest nim przycisk, który najczęściej wyróżnia się spośród całego projektu graficznego. Może być oznaczony innym kolorem, znajduje się w formularzu w widocznym miejscu, a także zawiera prostą komendę, jak: zapisz się teraz, pobierz, otrzymuj najnowsze wiadomości, kup teraz.

Call to Action ma ułatwić użytkownikowi wykonać zaplanowane działanie, a nie je utrudniać. Istotne jest więc, by przycisk spełniał wszystkie warunki dobrego projektowania.
Upewnij się, że użytkownik ma jasność co stanie się po wciśnięciu przycisku. Zapis na wydarzenie nie powinien wiązać się z pobieraniem plików, a przycisk Kup nie powinien powodować, że do kogoś dzwonimy.

Landing Page branża medyczna

Call to action, który ma zachęcić nowych klientów do zapisania się do newslettera.Mikroodżywianie Landing Page

Jak promować landing page?

Landing page nie działa w oderwaniu od innych elementów działań marketingowych. Najczęściej landing jest celem kampanii reklamowej, która pozwala zmienić odbiorcę w klienta. Kilka ważnych informacji, o których warto pamiętać przy promowaniu landing page’a.
Niezależnie od używanych kanałów dotarcia, najważniejsze jest by wiedzieć co dzieje sie na landing page’u, jak zachowują się odbiorcy i jakie grupy docelowe przynoszą najlepsze efekty. W tym celu warto podpiąć pod Landing Page Google Analytics, bezpłatne narzędzie do analityki strony internetowej. Narzędziem, które polecamy również wdrożyć jest Smartlook, który pozwala na nagrywanie materiału wideo z sesji użytkownika, dzięki czemu możemy mierzyć i analizować zachowania na landing page’u.

Promowanie i reklama strony docelowej w social media

Reklama w mediach społecznościowych ma duże możliwości targetowania różnych grup docelowych i testowanie kreacji. Elastyczny model rozliczeń, możliwość szybkiej reakcji sprawia, że kampania na Facebooku i Instagramie stanowią świetny sposób dotarcia do nowych klientów. Dzięki pikselowi Facebooka, możemy dokładnie mierzyć zdarzenia i tworzyć skuteczne materiały remarketingowe.

W przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama reklama na Linkedin jest dużo droższa, a proces optymalizacji bardziej skomplikowany, ale bardzo szczegółowe możliwości targetowania, szczególnie dla branży B2B sprawia, że ten kanał jest wyjątkowo atrakcyjny. Docieranie do konkretnych branż, wielkości przedsiębiorstw, pozycji stanowi wielki atut w stosunku do powszechniejszego Facebooka i lifestyle’owego Instagrama.

Google Ads i reklama YouTube

W reklamie Google proces promowania różni się nieco od tego facebookowego. Większa liczba ludzi zapozna się z naszą reklamą, jeśli frazy kluczowe, które używane są w reklamie będą zbieżne z promowaną treścią, a ich ilość jest wystarczająco duża. Jak zwiększyć skuteczność reklamy w Google Ads?

  • Wyszukiwane hasło musi zostać uwzględnione w nagłówku oraz treści na stronie docelowej
  • Stworzony przekaz ma odzwierciedlać charakter marki, jej produktów i usług
  • Mierzenie efektywności kampanii Google Ads i wprowadzenie zmian na podstawie różnych zachowań użytkowników

Jeśli standardowe kampanie Google Ads nie przynoszą odpowiednich efektów, warto sięgnąć po działania zasięgowe, skupione na treści. Youtube jest świetnych kanałem do prowadzenia zasięgowych kampanii o szerokim polu rażenia. Wykorzystywanie bannerów statycznych czy reklamy in-stream pozwala na docieranie do wielu nisz w kontekście innych treści, które masowo są konsumowane w kanale.
Zwyczajowo kampania Youtube będzie miała dużo większy zasięg, ale jej poziom konwersji będzie znacznie niższy. Biorąc pod uwagę stosunek kosztu i efektu, wiele branż może zyskać na tego typu kampanii.

Influencer marketing

Wykorzystanie influencerów i trafienie do ich społeczności jest od pewnego czasu jedną z najlepszych inwestycji reklamowych. Powierzenie komunikacji osobie, która zna i rozumie potrzeby grupy docelowej pozwala działowi marketingu skupić się na optymalizacji samego landinga i skupiać mniej uwagi do kreacji, której nośnikiem jest sam influencer.

Warto w przypadku takich kampanii przemyśleć model biznesowy i rozliczenie z influencerem oraz przygotować tagowane linki i analitykę, która pozwoli nam realnie ocenić wpływ influencera na kampanię.

Plusy i minusy landing page

Korzyści

  • Konkretny cel – przygotowanie informacji skierowanych do konkretnych odbiorców i zaprezentowanie jej im w celu zwiększenia konwersji
  • Mierzalność – W łatwy sposób można zmierzyć skuteczność wykonywanych działań marketingowych poprzez monitorowanie ruchu na stronie docelowej
  • Poprawienie rankingu SEO dzięki ukierunkowanej oraz istotnej treści
  • Zbudowanie rozpoznawalności i wiarygodności marki
  • Łatwe optymalizowanie budżetu reklamowego

Zagrożenia

  • Brak kontekstu dla innych produktów lub usług
  • Zawężenie produktu lub usługi – istnieje ryzyko, że jeśli nie trafimy z treścią, potencjalny klient nie zainteresuje się żadnym produktem marki.
  • Fikcyjne dane kontaktowe

Landing page B2B

Dlaczego warto przygotować landing page z Punktem Krytycznym?

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu, zespołowi o szerokich kompetencjach oraz usługach w wielu obszarach marketingu, jesteśmy w stanie kompleksowo przygotować kampanię reklamową i landing page oraz intensywnie pracować nad jego efektywnością.
Jeśli interesuje Cię kompleksowe przygotowanie landing page’a wraz z analityką, projektem graficznym i kodowaniem oraz opracowaniem kampanii reklamowej, skontaktuj się z nami lub uzupełnił formularz kontaktowych na stronie.