AKTUALNOŚCI
  • Copywriting a content marketing

    12 lipca 2017
    Karolina Chrostek

    Autor: Karolina Chrostek
    Tagi: , , , , ,

    Budując nasz content poprzez tworzenie treści na bloga, pisanie artykułów, dodawanie filmików, przygotowywanie infografik czy aktualizacje postów w mediach społecznościowych zawsze musimy pamiętać o copywritingu. To właśnie Copywriting jest jednym z ważniejszych elementów content marketingu – popełniając błędy związane z copywritingiem, możemy doprowadzić do niskiego ruchu na naszej stronie, niedużej liczby wyświetleń oraz odtworzeń. Jak więc tworzyć angażujące treści?

    Przede wszystkim starając się wystrzegać podstawowych błędów. Jednak najpierw zastanówmy się, czym w rzeczywistości różni się copywriting od content marketingu, bo są to przecież dwa różne pojęcia. Mówiąc o copywritingu, w pierwszej kolejności na myśl powinny przychodzić nam skojarzenia związane z naprowadzeniem naszego odbiorcy na właściwą ścieżkę, którą chcielibyśmy, aby podążał. Działania te związane są tworzeniem komunikatów sprzedażowych w różnych kanałach komunikacyjnych w taki sposób, by doprowadzić do konkretnej konwersji (np. decyzji zakupowej, polecenia produktu znajomemu czy złożenia prośby o ofertę). Cele content marketingu mogą być podobne. Mają one przede wszystkim realizować intencje marketingowe marki, jednak w nieco odmienny sposób. Content marketing musi przynosić odbiorcy wartość dodaną, jednocześnie realizując nasz wcześniej ułożony plan. Przykładem takich czynności może być udostępniony raport czy e-book w zamian za pozostawienie adresu e-mail. Content marketing realizuje więc zarówno potrzeby klienta, jak i marki.

    Jakich zatem błędów powinien wystrzegać się copywriter?

    1. Po pierwsze nudnych tytułów – tutaj warto wykazać się kreatywnością i zastanowić się jak skonstruowany tytuł przyniesie nam lepsze efekty. Należy unikać tytułów zbyt długich i w żaden sposób niezachęcających do zapoznania się z materiałem. Tytuł powinien zaciekawić, kusić czy nawet intrygować. Dobrą praktyką jest wykorzystywanie np. wyliczanek typu „5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o…”.
    2. Z drugiej strony nie można przesadzać z kreatywnością. Zbyt wyszukany i przekombinowany tytuł może doprowadzić do mniejszej ilości wejść lub niezrozumienia. Tytuł musi mówić o tym, o czym jest tekst, film czy infografika.
    3. Brak CTA (call to action) – czyli wyraźnego komunikatu skierowanego do odbiorcy i mówiącego o tym, co powinien zrobić po zapoznaniu się z materiałem.
    4. Nieużywanie języka korzyści – prezentowana treść powinna przemawiać do odbiorcy konkretną wartością, jaką ze sobą niesie. Ponadto odbiorca powinien mieć możliwość oceny samej zawartości.
    5. Źle dobrany język do grupy docelowej – bardzo ważne jest, aby przed przystąpieniem do tworzenia contentu jak najlepiej poznać swoją grupę docelową, czyli ludzi, do których skierowany będzie komunikat. Musimy wiedzieć przede wszystkim o tym, jakim językiem komunikują się między sobą, jakich słów używają i w jaki sposób definiują otaczającą ich rzeczywistość.
    6. Angażujące treści wymagają od nas co najmniej zastosowania powyższych wskazówek. Muszą one być przede wszystkim proste i przyjemne dla użytkownika. Tworząc atrakcyjne treści, należy skupić się również nad tym, aby język, jakiego używamy, był przejrzysty i zrozumiały. Dobrze skonstruowane treści z pewnością wpłyną pozytywnie na zainteresowanie odbiorcy produktem czy usługą, a wysoka jakość copywritingu tworząca solidny content zachęci ich do skorzystania z Twojej oferty.

    Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej o content marketingu, przeczytaj tekst na temat 10 mitów o tej strategii.

    POWRÓT
SZYBKI KONTAKT
Zmieniamy się tak, jak zmienia się Internet. Trzymaj rękę na pulsie i zapisz się do naszego newslettera. Nie rozsyłamy spamu, kontaktujemy się wyłącznie w ważnych sprawach.
NEWSLETTER
Wprowadź poniżej adres e-mail. To nic nie kosztuje!

(+48) 668-413-222

ul. Mickiewicza 10 40-092 Katowice

NIP: 9542477677

REGON: 241182750

Ta strona korzysta z cookies
Dowiedz się więcej
Informacja o cookies