Content marketing. Jak pisać chwytliwe hasła reklamowe

Nie od dziś wiadomo, że “content is a king”, ale jak pisać efektywnie, aby naprawdę królować na reklamowych salonach?

Content marketing, czyli wszystko jest reklamą

Każdego dnia Internet “puchnie” od ogromnej ilości treści, które publikujemy. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok, blogi, artykuły specjalistyczne, webinaria, posty, tweety, wpisy i wiele więcej. Jesteśmy niemal “zasypywani” contentem. W tym gąszczu, oprócz indywidualnych publikacji, odnajdziemy również treści marketingowe. A może tak naprawdę wszystko jest reklamą? Jak zatem przebić się w tym tłumie i czy w ogóle opłaca się czynić starania? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie tak. “Content is a king”, a dziś dowiesz się dlaczego.

Dlaczego content marketing jest tak ważny?

Zacznijmy jednak od tego, co to w ogóle oznacza? Content marketing, to jak sama nazwa wskazuje, strategia marketingowa, polegająca na ciągłym produkowaniu i publikowaniu wartościowych treści, pisanych językiem korzyści. Po co aż tak się starać? Właśnie po to, aby zatrzymać przy sobie grupę odbiorców oraz zarzucić sieć na nową.
Jak wynika z najnowszych raportów, przeciętny Polak przegląda Internet średnio 2-3 godziny dziennie, a w dobie pandemii czas ten wydłużył się od 2 do 4 godzin dziennie! Wydaje się to bardzo dużo, jednak kiedy pomyślimy, że o ten czas walczymy z tysiącami różnych graczy, trudnym wydaje się osiągnięcie skupienia odbiorcy chociażby na kilka minut, czy nawet sekund.

Content marketing. Opracuj odpowiednią strategię i do ataku

Content marketing może być bardzo przydatnym narzędziem, pod warunkiem, że skrupulatnie opracujesz plan komunikacji z jakim chcesz wyjść do swojego odbiorcy. Bądź świadomym, że tworzenie mało wartościowych i nieprzemyślanych treści może bardziej zaszkodzić niż pomóc Twojej marce. Po pierwsze powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań, dotyczących Twoich, jak i odbiorców oczekiwań.
1. Do kogo się zwracasz? Kto jest Twoim odbiorcą? Do kogo kierujesz komunikat?
2. Jakim formatem chcesz zainteresować odbiorcę? Czy jest to osoba, która korzysta z telefonu, czy bardziej z laptopa? Czy będzie to tekst statyczny na grafice, czy hasło w video lub podcast?
3. Jaką wartościową wiedzą możesz się podzielić z Twoim odbiorcą? W jakiej dziedzinie jesteś ekspertem?

Odpowiadając sobie na te 3 pytania, będziesz w stanie określić i zrozumieć swoją grupę odbiorców oraz zdefiniować ich potrzeby.

Zrozum przewagę content marketingu

Obecnie mamy do czynienia z coraz większą ilością możliwości dystrybuowania treści marketingowych, jednak tym samym zwiększają się też regulacje w tym zakresie. Czy content marketing ma szansę się przebić?
– Nie boi się AdBlocka. Ok. Wszyscy wiemy, jak irytujące są migające reklamy, nie wnoszące absolutnie nic. Instalujemy więc blokery, aby nie widzieć mrugających bezczelnie bannerów. Marketing treści pod postacią np. reklamy natywnej (artykuł, tekst blogowy) jest delikatny, miękki, wręcz niezauważalny. Często np. szukając wiadomości na dany temat w Internecie wyświetlają nam się specjalistyczne treści. Reklama natywna polega na tym, że w ich gąszczu pojawi się Twój komunikat, niczym nie wyróżniający się od reszty, a jednak będący reklamą. Cuda.
– Pozwala pozyskać więcej leadów. Podobał Ci się nasz tekst? Chcesz wiedzieć więcej? Zostaw nam swojego maila, aby być w kontakcie! Brzmi niewinnie prawda? Dzięki za Twój mail. Teraz jesteś już w naszej bazie, a każda generowana przez nas reklama będzie trafiała do Ciebie.
– Buduj wizerunek eksperta. Czyli właśnie, to co teraz się dzieje, kiedy czytasz ten artykuł. Pokaż swojemu odbiorcy, że znasz się konkretnie na tym, co robisz. Nie wymyślaj. Nie uciekaj się do niestworzonych pomysłów. Bądź ekspertem w swojej dziedzinie, to zawsze wygrywa.
– Buduj społeczność wokół. Twoja treść nie zawsze musi trafić bezpośrednio do odbiorcy. Większą wartość ma content przekazany dalej – content polecony. W ten sposób budujesz nową społeczność wokół swojej marki.
– Pomaga w wynikach wyszukiwania i dobrze wpływa na SEO. O tym chyba nie trzeba dużo pisać. Wiadomym jest, że im więcej wartościowych treści tworzymy, bogatych we frazy kluczowe, tym szybciej zostaniemy wyszukani w Internecie.
– Liczy się czas. Buduj treści w taki sposób, aby jak najdłużej zatrzymały użytkownika na Twojej stronie.

To jak w końcu pisać te hasła reklamowe?

Z powyższego tekstu powinieneś wywnioskować, że: krótko, zwięźle i na temat. Nie uciekaj się do elaboratów, nie wymyślaj skomplikowanych słów. Twórz hasła ściśle związane z Twoją marką i tym, co chcesz przekazać. Zadbaj o to, aby były one łatwe do zapamiętania i powtórzenia – to jest kluczowe. Nie przesadź z kreatywnością. Pamiętaj, że każde udziwnienie i abstrakcyjny tok myślenia oddalają odbiorcę od zrozumienia Twojego przekazu. Wiesz już, że w Internecie nie ma czasu. Pisz tak, aby złapać każdą sekundę.

Hasła reklamowe to część kompleksowej strategii marketingowej. Jeśli chcesz spójnego planu dla swojej firmy napisz do nas.

Źródła:
1)https://www.telepolis.pl/wiadomosci/prawo-finanse-statystyki/krd-raport-polacy-telefon-internet-pandemia