Odpowiedzmy sobie dziś na pytanie jak prowadzić bloga firmowego. O zaletach, a czasem wręcz konieczności prowadzenia bloga firmowego nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jednak podjęcie decyzji o założeniu bloga to dopiero początek przygody. To z czym naprawdę trzeba się zmierzyć to prowadzenie bloga w sposób interesujący dla czytelników, a dodatkowo umożliwiający realizację założonych celów. Czy da się? Jak najbardziej. Na pytanie jak prowadzić bloga firmowego odpowiem na przykładzie konkretnych blogów.

Zanim przejdę do omówienia stosowanych przez nie praktyk, chcę zwrócić uwagę na istotną zmianę, która dokonała się na przestrzeni ostatnich lat. Obecnie blogi przejmują część funkcji, którą do tej pory pełniła strona internetowa firmy. Różnią się jednak tym, że komunikacja odbywa się tam w mniej formalny sposób. Często przy użyciu nieformalnego, bardziej przystępnego języka, który ułatwia zrozumienie wielu zagadnień.

Jednak mniej formalna komunikacja, to tylko jeden z wielu powodów prowadzenia bloga firmowego. Tworzenie blogowych wpisów często wpisuje się również w content marketing, polegający na tworzeniu wartościowych treści dla odbiorców. A stąd już tylko krok od przedstawienia się w roli eksperta, edukacji odbiorców oraz budowaniu relacji i zaufania. Jednym słowem same korzyści, które nawet jeśli w bardzo pośredni sposób, to zawsze jednak prowadzą do pozyskania klienta i sprzedaży.

Odpowiedź na pytanie, jak skutecznie prowadzić bloga przedstawię na przykładzie praktyk i rozwiązań stosowanych na zupełnie różnych blogów: Interview me ( https://interviewme.pl/), Orange (http://blog.orange.pl) oraz PZU (http://blog.pzu.pl/).

To czego czytelnicy poszukują najbardziej, to wpisy, które odpowiadają na ich realne potrzeby, problemy i pytania. Doskonale widać to we wpisach na blogu Interview me, gdzie każdy artykuł dostarcza wartościowej, przydatnej i praktycznej wiedzy na tematy szeroko związane z poszukiwaniem pracy.

Jak prowadzić bloga foirmowego

Źródło: https://interviewme.pl/blog

jak prowadzić bloga

Źródło: https://interviewme.pl/blog/klamstwa-na-rozmowie-kwalifikacyjnej

By prowadzenie bloga sprzyjało nawiązywaniu relacji z czytelnikami, niezbędna jest dyskusja w postaci komentarzy, w tym systematyczne odpowiadanie na nie.

 

jak prowadzić bloga

Źródło: https://interviewme.pl/blog/klamstwa-na-rozmowie-kwalifikacyjne

Trzeba jednak pamiętać o tym, że część komentarzy może być agresywna i obraźliwa. By temu zapobiec i utrzymać wysoki poziom dyskusji na blogu PZU można znaleźć konkretne wytyczny związane z komentowaniem. To bardzo dobre rozwiązanie.

Prowadząc bloga należy pamiętać, że nie jest to słup ogłoszeniowy, pełny nachalnych reklam. Jego zadanie to edukowanie i uświadamianie. Sygnalizowanie pewnych zjawisk i problemów. I w tym kontekście swoje produkty doskonale prezentuje PZU.

 

jak prowadzić bloga

Żródło: http://blog.pzu.pl/temat/finanse/czy-oszczedzac-na-emeryture

A jeśli już mowa o produktach firmy, to można je przedstawić w atrakcyjny sposób, przedstawiając cechy, funkcje i sposób działania produktu czy usługi. Doskonale radzi sobie z tym Orange prezentując nowości w ofercie.

 

jak prowadzić bloga

http://blog.orange.pl/korporacyjny/entry/oczekiwany-smartfon-lumia-950-juz-w-ofercie-orange/

Jeśli chcemy edukować klientów, należy to robić na wysokim poziomie. A nic tak nie wzmacnia wiarygodności jak eksperci z danej dziedziny. Dlatego blog PZU prowadzony jest przez ekspertów, a zarazem pracowników wysokiego szczebla.

jak prowadzić bloga

Żródło: http://blog.pzu.pl/

Autorzy bloga PZU wiedzą też doskonale, że prowadząc bloga, należy dostarczać różnorodnych treści, tak by w zależności od grupy docelowej każdy znalazł coś dla siebie.

 

jak prowadzić bloga

Źródło: http://blog.pzu.pl/

A wszystko to w różnorodnej formie, gdzie pojawia się nie tylko tekst, ale również zdjęcia, infografiki, filmy, itd.

Najważniejsze jednak jest to, by pamiętać, że prowadzenie bloga opiera się na komunikacji z czytelnikami oraz na tworzeniu interesujących i wartościowych treści. Tak by dzięki nam (a także naszym produktom) czytelnicy mogli rozwiązać swoje problemy, a także czerpać inspirację do działania.

 

jak prowjak prowadzić blogaadzić bloga

 

Źródło: http://blog.pzu.pl/temat/ubezpieczenia/bezposrednia-likwidacja-szkod-w-pzu-czyli-dlaczego-warto-byc-pierwszym

 

 

jak prowadzić bloga

 

Źródło: http://blog.pzu.pl/temat/ubezpieczenia/bezposrednia-likwidacja-szkod-w-pzu-czyli-dlaczego-warto-byc-pierwszym

jak prowadzić bloga

 

Źródło: http://blog.orange.pl/korporacyjny/entry/nju-winter-games/