Promowanie marki za pomocą konkursu można podzielić na kilka etapów. Pierwsze od czego powinniśmy zacząć to skonstruowanie odpowiedniego przekazu skierowanego do potencjalnych uczestników promocji. Nikt nie weźmie udziału w przygotowanej przez nas akcji, jeśli nie zadbamy o odpowiednią komunikację.

Poinformować o zbliżającej się akcji można już jakiś czas przed jej publikacją. Na tym etapie możemy przekazać użytkownikom informacje na temat zasad konkursu, nagród oraz czasu trwania promocji.

Posty promujące konkurs warto wyróżnić (używając opcji wyróżnij lub przypnij na górze) , a jeśli akcja trwa dłużej warto zwrócić uwagę użytkowników zmieniając np. cover photo na grafikę konkursową. Posty warto zaopatrzyć w zdjęcia, które są częściej zauważalne niż inne typy publikowanych treści. Uwagę przyciągają np. posty, które zawierają zdjęcie głównej nagrody.

Na Facebooku można znaleźć strony oraz grupy, które promują różne akcje konkursowe. Tu należy wykazać się sporą czujnością, ponieważ te strony często obserwowane są przez osoby nazywane „konkursowiczami”

Jeśli posiadasz listę mailingową (oraz prawo do ich wykorzystania) warto wysłać newsletter, informujący użytkowników o konkursie. Promocja konkursu na Facebooku nie musi zamykać się w jego obrębie. Warto wykorzystać inne strony www, portale społecznościowe ( Twitter, Pinterest, Instagram ) lub stworzyć bannery, które będą zawierały informacje o konkursie.

Podsumowując. Zawsze podawaj wyraźne komunikaty, aby zainteresować Twoich fanów. Ustalaj jasne reguły i koordynuj działania. Sprawi to, że wszystkie treści będą spójne i nie stworzą niepotrzebnego chaosu.