AKTUALNOŚCI
  • Konkursy na Facebooku – Musisz wiedzieć

    22 czerwca 2016
    Karolina Chrostek

    Autor: Karolina Chrostek
    Tagi: , , ,

    Konkurs to doskonałe narzędzie do angażowania i pozyskiwania nowych klientów. Jest to również ciekawa forma rozrywki i promocji marki, ale nie tylko. Organizując konkurs możesz w łatwy i darmowy sposób pozyskać bazę kontaktów. Facebook jest świetnym kanałem właśnie do organizacji konkursu.

     

    blog

     

    Jak podają statystyki Gemius w Polsce mamy 20 mln użytkowników Facebooka. Jest to potencjalna liczba odbiorców, którzy mogą zainteresować się Twoim konkursem i zostać potencjalnym klientem Twojej firmy! Jak widzisz zasięg i możliwości tego kanału są spore, dlatego warto poznać i zapamiętać najpotrzebniejsze informacje o organizowaniu konkursu na Facebooku.

    1. Regulamin

    Zasady są prawie takie same jak poza wirtualną rzeczywistością, więc Twój konkurs musi posiadać regulamin. W nim powinieneś zawrzeć takie informacje jak: nazwa organizatora, zasady udziału, harmonogram z datami poszczególnych etapów konkursu i najatrakcyjniejsza informacja dla odbiorców czyli nagrody. Pamiętaj, że Facebook nie jest organizatorem konkursu! Dlatego w Twoim regulaminie powinieneś, również zawrzeć informacje o pełnym zwolnieniu serwisu Facebook z odpowiedzialności oraz o tym, że promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana ani przeprowadzana przez serwis Facebook ani z nim związana. Każdy z tych elementów jest niezwykle istotny i w ten sposób unikniesz jakichkolwiek wątpliwości dotyczących zasad konkursu.

    1. Loteria

    Przeprowadzenie loterii wymaga spełnienia dodatkowych warunków, między innymi zgłoszenia konkursu do Izby Celnej. O wiele łatwiej, szybciej i taniej będzie przeprowadzić konkurs, w którym wygrana nie zależy od przypadku, czyli  np. zorganizować głosowanie, udzielenie najciekawszej odpowiedzi, itd.
    W ten sposób uczestnicy biorąc udział w głosowaniu jeszcze bardziej się zaangażują, a wyniki konkursu z większą szansą będę uznawane za sprawiedliwe.

    1. Co jest dozwolone

    Organizując konkurs na Facebooku możesz prosić użytkowników o polubienie lub skomentowanie posta na stronie (np. „Aby wziąć udział, polub ten post”) co jest częstą praktyką na Facebooku. Dzięki temu pozyskasz większą grupę fanów i możliwość zdobycia nowych klientów. Możesz również poprosić użytkowników o publikacji na Twojej stronie lub napisania do Ciebie wiadomości w sprawie konkursu. Takie czynności są dozwolone i akceptowane przez uczestników.

    1. Co jest zabronione

    Są pewne klauzule, zasady, których nie powinieneś stosować  i zdecydowanie są źle odbierane przez uczestników konkursu. Przykładem jest wykorzystanie prywatnej osi czasu użytkownika np. prosząc go o udostępnienie posta konkursu na jego osi czasu lub wykorzystanie jego połączenia ze znajomymi w celu promocji konkursu, Twojej firmy. Nie możesz wymagać oznaczania znajomych w poście dotyczącym konkursu. Ustalenie takich zasad nie tylko spowoduje zmniejszenie zainteresowania konkursem i chęć uczestnictwa, ale i jest niezgodne z regulaminem Facebooka, a nawet prawem!

    Poznałeś 5 najważniejszych zasad jakimi powinieneś kierować się przy tworzeniu konkursu na Facebooku. Wiesz już, że to narzędzie jest niezwykle przydatne i ma idealne warunki do tego żeby przeprowadzić konkurs. Wykorzystaj go w celu zwiększenia popularności Twojej firmy lub pozyskania nowej bazy kontaktów.  Mamy nadzieje, że teraz jedynym Twoim ograniczeniem będzie kreatywność! Powodzenia.

    POWRÓT
SZYBKI KONTAKT
Zmieniamy się tak, jak zmienia się Internet. Trzymaj rękę na pulsie i zapisz się do naszego newslettera. Nie rozsyłamy spamu, kontaktujemy się wyłącznie w ważnych sprawach.
NEWSLETTER
Wprowadź poniżej adres e-mail. To nic nie kosztuje!

(+48) 668-413-222

ul. Mickiewicza 10 40-092 Katowice

NIP: 9542477677

REGON: 241182750

Ta strona korzysta z cookies
Dowiedz się więcej
Informacja o cookies