Twórcy platformy już od roku zapowiadają nowy design Facebooka i wydaje się, że jesteśmy już bardzo blisko ich wdrożenia. Od pewnego czasu dostępna jest możliwość podglądu nowego layoutu platformy, specjalnej sekcji na stronie. Sprawdź, czy tuż pod niebieskim paskiem na stronie Facebooka, nie masz zaproszenia do podejrzenia nowego “facebookowego doświadczenia”. Nie są to pierwsze zmiany dotyczące wyglądu platformy. W zeszłym roku Facebook wprowadził już nową wersję panelu reklamowego, który był stopniowo wdrażany dla kolejnych grup użytkowników. Warto zaznaczyć, że jednocześnie utrzymywanych i widocznych jest kilka różnych wersji platformy, więc prawdopodobnie Twój Facebook wygląda inaczej niż mój.

Wizualizacja nowego wyglądu Facebooka

DESIGN

Nowy wygląd Facebooka zmierza ku stylistyce aplikacji na telefon. Facebook pozbędzie się charakterystycznego dla siebie niebieskiego paska i innych elementów w tym kolorze, zastępując je klasyczną bielą. Cały UX wydaje się być inspirowany trendami w projektowaniu – Mobile First. Podstawowy font użyty na stronie zostanie powiększony, a całe layouty uproszczone w celu ułatwienia użytkownikom znalezienia tego czego szukają.

CZYNNIKI ZMIAN

Redesign Facebooka to znaczące odejście od niebieskiej kolorystyki i zmiana układu poszczególnych panelów to zdecydowanie jedna z większych modyfikacji, jaką portal przeszedł od momentu powstania. Nie jest to spowodowane wyłącznie dostosowaniem się do obecnie panujących trendów UX, ale przede wszystkim odpowiedzią na nową strategię marki. Odświeżenie wizerunku i zmiana charakteru platformy jest efektem działań podjętych po kryzysie z wyciekiem danych, który odbił się szerokim echem w mediach, a sami twórcy nie uniknęli konsekwencji. Docelowo, Facebook ma stać się portalem skupionym wokół budowania relacji – znacznie zostaną rozwinięte wszelkie funkcjonalności związane z tworzeniem grup, zainteresowaniami oraz podejmowaniem dyskusji i konwersacji. Testowana jest również jeszcze jedna funkcja – Facebook Date, lecz na ten moment w planach nie ma wdrożenia jej w żadnym kraju europejskim.

Zmiany zostały zapowiedziane już dawno, lecz oficjalnie nie ma żadnych konkretnych informacji, które miałyby wskazywać na globalne wdrożenie nowego designu i funkcji. Na ten moment pozostaje nam przetestować namiastkę tego, co nas czeka, a także powoli oswajać się z zupełnie nowym układem tego portalu. Mamy nadzieję, że zmiany zaskoczą Was pozytywnie.

Wizualizacja nowych elementów designu Facebooka

Nowy design Facebooka to szansa dla firmy by zmienić swój wizerunek w sieci. Jeśli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu swoich kanałów social media i chcesz oddać je w dobre ręce, napisz do Karoliny na karolina@punktkrytyczny.pl albo dajcie znak na SM.