AKTUALNOŚCI
  • Od czego zacząć optymalizację strony?

    25 lipca 2016
    Karolina Chrostek

    Autor: Karolina Chrostek
    Tagi: , , , , , ,

    W czasach kiedy w Internecie możemy znaleźć mnóstwo stron internetowych, zoptymalizowanie naszej witryny wydaje się być podstawowym krokiem w kierunku podniesienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wydawałoby się, że optymalizacja strony internetowej jest procesem związanym z czynnościami, które wymagają od nas zaawansowanej wiedzy w tym obszarze i może go zrealizować tylko specjalista posiadający odpowiednie kompetencje. Istnieją jednak pewne zabiegi, które możemy wykonać sami.

    Działania opisane poniżej odnoszą się głównie do wyszukiwarki Google, gdyż jest ona niekwestionowanym liderem w swojej dziedzinie i zdecydowana większość ruchu w polskim Internecie pochodzi właśnie od tego Amerykańskiego giganta. Są to jednak rzeczy na tyle ogólne, iż niektóre z nich mogą mieć zastosowanie w innych wyszukiwarkach.

    Liczy się treść na stronie

    Tworząc naszą stronę internetową szczególną uwagę musimy zwrócić na jej treść, którą budować powinniśmy pod użytkownika. Oznacza to, że treść musi być przede wszystkim nastawiona na naszego odbiorcę. Powinna ona być unikatowa, ciekawa i zachęcająca. Pozwoli nam to na zwiększenie szans udostępnienia treści przez odwiedzającego naszą stronę innym użytkownikom. Ponadto dużą rolę odgrywa rozmieszczenie treści na stronie, nazewnictwo podstron i ich podzielenie. Innymi słowy struktura strony internetowej. W zależności od charakteru prowadzonej  przez nas witryny, podstrony powinny być odpowiednio pogrupowane i posegregowanie na tematy. Ułatwia to odnalezienie konkretnej podstrony lub wyszukiwanego tematu bezpośrednio z wyszukiwarki Google.

    Narzędziem, które może okazać się dla nas pomocne jest Planer Słów kluczowych od Google AdWords. Jest to darmowy mechanizm, który pomoże nam budować kampanię w sieci wyszukiwania. Za jego pomocą dowiemy się jakich słów kluczowych używają potencjalni odbiorcy, aby wyszukać dany temat. Posiadając taką wiedzę łatwiej nam będzie dostosować strukturę strony pod naszych użytkowników.

    Meta tagi

    Tytuł i opis witryn dla wyszukiwarek to elementy które pełnią bardzo ważną rolę dla widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Wyróżniamy dwa meta tagi, które są najważniejszymi elementami optymalizacyjnymi. Meta tittle to tag, który powinien być przede wszystkim prosty i mieć jasny przekaz. Na opisanie naszej strony mamy w tym przypadku 70 znaków i to za ich pomocą wysyłamy komunikat do naszego odbiorcy czym się zajmujemy. W przeciwieństwie do meta description, który jest tagiem niewidocznym na użytkownika, meta tittle pojawia się w pasku przeglądarki. Tytuł strony jest ważny dlatego, iż to on pojawia się w wynikach wyszukiwania jako link, w który możemy kliknąć. Jest to również część, która brana jest pod uwagę podczas analizy na jakie słowa kluczowe pojawiać się będzie nasza strona. Opis Meta description wykorzystujemy do dwu lub trzyzdaniowego objaśnienia czym zajmuje się nasza firma lub co prezentuje nasza strona internetowa. Meta description nie jest brane pod uwagę jeśli chodzi o wynik w wyszukiwaniach naszej strony, ale na pewno wpływa na to czy potencjalny adresat kliknie właśnie w nasz link.  Dlatego ważne są tutaj zwięzłość, słowa kluczowe i zachęcenie do wejścia na stronę w odpowiedniej formie tekstowej. Opis taki zostanie skrócony jeżeli przekroczymy limit ok. 160 znaków, dlatego trzeba pamiętać aby był on treściwy.

    Optymalizuj obrazki

    Obrazki wbrew pozorom również stanowią pewną wartość dla optymalizacji strony pod katem SEO. Aby stało się to możliwe dla każdego obrazka na naszej stronie powinniśmy dodać tekst alternatywny. Możemy to zrobić poprzez dodanie parametru ALT w kodzie strony. Przyczynia się to do możliwości wyświetlenia naszego pliku w wynikach wyszukiwania grafiki.

    Warto również zadbać o szybkie działanie naszej strony poprzez odpowiednią kompresję grafiki. To właśnie zbyt duża rozdzielczość często staje się główną przyczyną długiego ładowania się strony, a co za tym idzie dużego współczynnika odrzuceń. Co więcej obrazki i plik źródłowy powinny mieć taką samą rozdzielczość. Warto pamiętać, że im mniejsza rozdzielczość obrazka tym mniejsze obciążenie strony internetowej. Nie można jednak ustawić zbyt małej rozdzielczości obrazka, aby jego jakość pozostała odpowiednio wysoka. W tym celu możemy skorzystać z programów dostępnych w Internecie, które bez zbytniej utraty na jakości potrafią zmniejszyć wagę naszego pliku graficznego.

    Budowa nagłówka

    Roboty sieciowe analizując treść naszej strony pod kątem optymalizacji oprócz meta tagów mają również na uwadze nagłówki. Są one dla nich źródłem informacji o tym jakim tematem zajmuje się nasza strona.  Znaczniki H1 – H6 odpowiadają za personalizację podstron . Mają one strukturę hierarchiczną i tak H1 – jest znacznikiem najważniejszym. Umieszczamy w nich tytuły podstron, które opisują to, co zawiera dana podstrona. Nagłówki niższego rzędu zawierają więcej treści i opisują bardziej szczegółowo firmę, produkt czy usługę. Nagłówek najważniejszy powinniśmy stosować na stronie tylko raz, inne możemy wykorzystać wielokrotnie.

    Wszystkie opisane wyżej praktyki pozwolą nam na podstawowe zoptymalizowanie strony internetowej. Nie mając dużej wiedzy na temat optymalizacji możemy w ten sposób polepszyć widoczność naszej witryny w wynikach wyszukiwania.

    POWRÓT
SZYBKI KONTAKT
Zmieniamy się tak, jak zmienia się Internet. Trzymaj rękę na pulsie i zapisz się do naszego newslettera. Nie rozsyłamy spamu, kontaktujemy się wyłącznie w ważnych sprawach.
NEWSLETTER
Wprowadź poniżej adres e-mail. To nic nie kosztuje!

(+48) 668-413-222

ul. Mickiewicza 10 40-092 Katowice

NIP: 9542477677

REGON: 241182750

Ta strona korzysta z cookies
Dowiedz się więcej
Informacja o cookies