Jednym z dużych wyzwań w ostatnim czasie było dla nas przeprowadzenie rebrandingu marki Wydawnictwo Piętka. Pod wieloma względami jest to proces o wiele trudniejszy niż projektowanie nowego logo. Naszym celem było stworzenie takiego logo firmy, które odpowie na chęć odświeżenia marki, unowocześnienie jej identyfikacji wizualnej i uspójnienia działań marketingowych.

Rozpoznawalny logotyp

Logo marki Wydawnictwo Piętka należy do tych, które mają długą historię i są rozpoznawalne na rynku. Popularność produktu w tym segmencie i duży poziom ekspozycji logo zbudował silny wizerunek wśród grupy docelowej, ale nie tylko. W związku z tym rebranding musiał spełniać dwa podstawowe założenia – pokazać zmianę i rozwój marki, a jednocześnie pozostać dla odbiorcy rozpoznawalny i czytelny.

Prezentacja rebrandingu marki Wydawnictwo Piętka

Rebranding – proces projektowania

W procesie projektowania logo rozpoczęliśmy od dokładnego wywiadu z decydentami. Zaangażowany był zarząd, osoby odpowiedzialne za sprzedaż, obsługę klienta i projektowanie produktów. Dzięki temu uzyskaliśmy bardzo czytelny wykaz tych cech oraz znaczeń, które dla marki są najważniejsze i determinujące. Byliśmy pewni, że w logo pozostanie pełna nazwa Wydawnictwo Piętka, ale też podkreślony będzie produkt (mapy) i rzetelność firmy.

Moodboard Rebraning Wydawnictwo Piętka

Rebranding miał przynieść nowoczesność, powiew świeżości, podkreślić design i innowację w produkcie. Jednak DNA marki od zawsze było związane z tradycyjnym, rzetelnym podejściem do kartografii, map i wartości edukacyjnych.

W pierwszej wersji logo wykorzystaliśmy motyw izolinii, który jest jednym z uniwersalnych elementów mapy i wizualnie nawiązuje do produktu marki, jednocześnie pozostawiając przestrzeń do rozwijania tego elementu jako key visuala marki.

Prezentacja pierwszej wersji rebrandingu Wydawnictwa Piętka

Właśnie tutaj dała o sobie znać trudność rebrandingu. Logo, choć oceniane pozytywnie, za bardzo odbiegało od swojego pierwowzoru i zbyt drastycznie zmodyfikowało znak. By wrócić na właściwe tory postanowiliśmy skupić się na typografii i w jej obrębie dokonać zmian, a następnie wykorzystać element izolinii jako sygnetu.

W ten sposób powstała finalna wersja, która wizualnie nawiązuje do swojego poprzednika, ale jednocześnie spełnia pierwotne założenia i wprowadza markę w nowy okres rozwoju.

Ostateczna wersja rebrandingu Wydawnictwa Piętka

Projektowanie logo dla firmy

Niezależnie od tego czy naszym zadaniem jest rebranding, czy stworzenie całkowicie nowego logo, w pierwszej kolejności staramy się zrozumieć, co stanowi charakter marki oraz jaki jest jej odbiór. Przeprowadzanie warsztatów, wywiadów i analizy, pozwalają, bez względu na branżę, historię i wizerunek marki, przeprowadzić rzetelny proces projektowy.

Takie podejście gwarantuje nam, że niezależnie czy tworzymy markę streetwearową Unethical, parnetingową MeeBee czy sportową jak Magchalk, możemy łączyć swoją kreatywność z biznesową rzeczywistością w jakiej funkcjonują firmy i marki.

A jeśli chcecie zrobić z nami logo dla swojej marki, to piszcie do Karoliny na karolina@punktkrytyczny.pl. Możecie też napisać do nas na SM. Jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania!