Ostatnimi czasy coraz bardziej popularnym tematem, który wzbudza pozytywne lub negatywne emocje stała się sztuczna inteligencja, która w coraz większym zakresie wykorzystywana jest w marketingu. Elementy tej technologii powoli wkraczają w świat narzędzi, wykorzystywanych do prowadzenia komunikacji, a jednym z nich są boty, wykorzystywane np. na Messengerze. Poniższy tekst dotyczył będzie właśnie zastosowania botów na Messengerze, tego jak to robić, jakich narzędzi użyć oraz podstawowych zasad tworzenia Twojego bota.

Po co Ci w ogóle bot?

Na początku należy wyjaśnić czym w ogóle jest bot na Messengerze. Jest to mechanizm, umożliwiający wysyłanie automatycznych odpowiedzi użytkownikom, zgodnie z wcześniej zaplanowanym schematem. Co ważne, nie należy mylić botów z automatycznymi odpowiedziami dostępnymi na platformie, które w porównaniu do naszego bota są znacznie ograniczone. Pamiętaj, że z botem można tak naprawdę porozmawiać J.

Czy zatem bot jest w rzeczywistości w ogóle potrzebny? Naszym zdaniem każda nowa możliwość dotarcia do klienta z interesującą go ofertą jest wskazana. Teraz oprócz newsletterów, mediów społecznościowych czy ruchu organicznego można to zrobić w całkiem nowy i ciekawy sposób. Poza tym, rozwiązanie to w pewnym stopniu eliminuje problem zasięgu i tzw. EdgeRank. Na komunikację prowadzoną przez Messengera  nie wpływa algorytm odpowiedzialny za liczbę użytkowników, do której dociera treść. Messenger staje się ponadto coraz bardziej przyjazną platformą, z której korzysta coraz więcej osób. W ubiegłym roku w Polsce było to już prawie 11 mln osób! Bardzo ważnym elementem  bota, który przemawia za jego ujęciem w planowanych działaniach komunikacyjnych są duże możliwości automatyzacji. Segmentacja i optymalizacja pozwolą Ci być jeszcze bardziej skutecznym a przy tym oszczędzić Twój cenny czas – bot zrobi wszystko za Ciebie!

Boty świetnie działają również na urządzeniach mobilnych. Nie wymagają od użytkownika ściągania dodatkowej aplikacji, co tak naprawdę tworzy z niego aplikację w aplikacji. Tak więc licznikiem sukcesu, którym do tej pory była liczba pobrań aplikacji, stał się moment, w którym użytkownik wraca do aplikacji, a więc jakość contentu, który ma wpływ na ilość aktywnych odbiorców.

Za wdrożeniem tego narzędzia przemawia oczywiście wiele więcej argumentów takich jak: prywatność rozmowy, jej elastyczność czy niskie koszty wdrożenia przy wykorzystaniu już gotowych programów. Jednak aby nasz bot był efektywny, musimy wiedzieć jakie narzędzia wybrać do jego budowy. Co więcej, przy planowaniu wdrożenia tej nowej taktyki marketingowej warto wziąć pod uwagę reguły i odpowiednie sposoby działania. Jednak o tym i o kilku innych aspektach dotyczących automatyzacji w Messengerze w kolejnych wpisach, które już niebawem.

Jeżeli masz jakieś pytania, lub planujesz wdrożenie bota, ale nie wiesz jak to zrobić, możesz do nas napisać.