Branding

Pomagamy firmom zdefiniować kim są, jak chcą budować swój biznes i jak będą postrzegani przez klientów. Dzięki strategicznemu podejściu do marki wyróżnimy Twoją firmę na rynku, zbudujemy zaufanie i przyciągniemy nowych klientów.

Co daje dobry branding i strategia marki?

  • Wyróżnienie na rynku

    Dobry branding powoduje, że firma jest rozpoznawana i łatwo ją rozróżnić spośród konkurencji.

  • Lojalizacja klienta

    Klienci pozostają z Tobą dłużej bo ich potrzeby związane są z Twoją marką.

  • Większa marża

    Branding to postrzegana wartość przed podaniem ceny. Klienci akceptują wyższą cenę, kiedy rozumieją dowożoną wartość.

  • Pozyskiwanie klientów

    Krótsze procesy pozyskiwania klientów i pozycja na rynku to bezpośrednie wsparcie Twojej sprzedaży.

  • Ochrona przed zmianami

    Marka tworzy bufor między Twoją firmą, a zmianami na rynku. Dobry branding to poduszka powietrzna.

  • Zaufanie i wiarygodność

    Branding pozwala ludziom identyfikować Twój biznes i chętniej go wybierać – jako klient, inwestor czy pracownik.

Branding to coś więcej niż logo

Branding to tożsamość, osobowość i emocje, jakie Twoja marka wywołuje u odbiorców. To kreowanie tego, co po cichu mówią i myślą Twoich potencjalni klienci, konkurencja i inwestorzy. Jeśli chcesz rozwijać i skalować swój biznes, inwestycja w branding jest najlepszym sposobem by zapewnić jej stały wzrost.

Najczęściej zadawane pytania

  • Czy branding to logo?

    Nie, branding to nie logo. Branding to całościowy zbiór cech i założeń związanych z marką – od strategii po elementy wizualne. Logo to tylko jedna składowa brandingu.

  • Czy branding i employer branding to to samo?

    Branding to pojęcie szersze, ale jego częścią jest employer branding czyli wizerunek pracodawcy. Dobrze stworzona marka, posiadająca swoje cele, wartości i misje, działająca spójnie w dużej mierze będzie sama w sobie przyciągać potencjalnych pracowników i utrzymywać tych obecnych.

  • Czy branding to brandbook?

    Brandbook to dokument, który dokładnie opisuje markę tylko pod względem komunikacji wizualnej, a nie skupia się na całości brandingu. Branding powstaje po stworzeniu logo oraz identyfikacji wizualnej i dokładnie opisuje jak Twoja marka powinna wyglądać na każdym możliwym nośniku i we wszystkich kanałach.

  • Czy branding i marka to to samo?

    Pojęcie Brading i Marka to to samo, ale zależnie od życia, branding może mieć szersze znaczenie. Używając pojęcia branding mówimy bardziej o procesie tworzenia marki, niż marce samej w sobie.

     

  • Czy każda firma musi mieć branding?

    Nie każda firma musi mieć branding, ale bez niego znacznie ogranicza sobie możliwości działania i rozwoju. Brak brandingu oznacza brak nazwy, logo, wyróżników, a więc tego, co pozwala klientowi identyfikować firmę.

  • Chcę zbudować nową markę - jak to zrobić?

    Taki proces zaczynamy od Kształtowania marki, a więc zbudowania kompleksowej strategii marki. Na tej podstawie możemy powiązać aspekty brandingowe z biznesem, tak by marka pracowała na efekt biznesowy w każdym momencie. Następnie przechodzimy do fazy Namingu i tworzenia Logo. Po tym etapie zostaje dopracowanie Identyfikacji wizualnej i przejście do realizacji Strategi marketingowej.

  • Jak wygląda harmonogram prac i ile czasu zajmie realizacja?

    Zależnie od zakresu harmonogram może ulegać zmianie i jest indywidualnie tworzony z każdym klientem. Kompleksowe przygotowanie marki od zera to proces, na który zakładalibyśmy około 3 miesięcy.

  • Czy w przyszłości mogę liczyć na wsparcie w aktualizacji identyfikacji lub jej rozszerzeniu?

    Tak, pracując z nami zawsze możesz liczyć na wsparcie w rozszerzeniu swoich projektów i identyfikacji wizualnej. Jeśli posiadasz starą strategię lub logo, które chcesz odświeżyć i zaktualizować, to również chętnie się tego podejmiemy.

  • Czy mogę dostarczyć własne inspiracje lub przykłady marek, których styl mi się podoba?

    Tak. W naszym procesie mamy uwzględnione konsultacje i spotkania projektowe, na których badamy Twoje potrzeby i preferencje.
    Finalny produkt ma być przede wszystkim zgodny z celami biznesowymi, ale Ty musisz zaakceptować każdą naszą pracę.

  • Czy mogę liczyć na instrukcję dotyczącą stosowania identyfikacji wizualnej w różnych materiałach?

    Oczywiście. Przygotowujemy kompleksowy brandbook zawierający wszystkie wytyczne jak stosować przygotowane materiały. Taki dokument nie tylko przyda się Tobie, ale również każdemu partnerowi, z którym współpracujesz, a który wykorzystuje elementy Twojego brandingu.

  • Czy mogę liczyć na poprawki w cenie, jeśli zajdzie taka potrzeba?

    Tak. Każdy etap współpracy z nami posiada tzw. Dwie tury poprawkowe, w których możesz zgłaszać swoje uwagi.
    Po sporządzeniu listy poprawek w każdej z tur przygotowujemy zmiany i prezentujemy je Tobie oraz Twojemu zespołowi.  
Natomiast przed rozpoczęciem współpracy badamy potrzeby na tyle głęboko, żeby zminimalizować ilość poprawek.

Oferta to odpowiedź na Twoje potrzeby
– najpierw chcemy je poznać.

Chcesz działać, ale nie wiesz jak? Skontaktuj się z nami!
Nie musisz mieć wszystkiego dopiętego na ostatni guzik
– pomożemy Ci określić potrzeby i znaleźć najlepsze rozwiązanie. Pierwsza rozmowa to krótkie rozpoznanie sytuacji, bez zobowiązań. Wypełnij formularz, a my się odezwiemy!


Wypełnij formularz

    * - pola wymagane

    Referencje

    Szukając partnera biznesowego z zakresu marketingu zależało nam, aby podjąć współpracę z zespołem, który ma wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu projektów na podstawie wcześniej opracowanej strategii, będzie potrafił odnaleźć się w zawiłościach branży zarządzania nieruchomościami oraz wspomoże nas w przeprowadzeniu rebrandingu naszej marki. Po kilku spotkaniach z zespołem Punktu Krytycznego zyskaliśmy przekonanie, że będzie to partner, który sprosta naszym potrzebom i wymaganiom.

    Przez ostatnie półtora roku wspólnie udało nam się przeprowadzić rebranding marki Mieszczanin tworząc przy tym księgę znaku i identyfikację wizualną. Następnie wspólnymi siłami przygotowaliśmy treści oraz grafikę na nową stronę www.mieszczanin.pl, uruchomiliśmy pierwsze medium naszej marki – profil na LinkedIn oraz stworzyliśmy wpisy blogowe na naszym blogu. Po tych sukcesach zdecydowaliśmy się podjąć stałą współpracę z Punktem Krytycznym, gdzie sukcesywnie budujemy content na bloga oraz LinkedIn. W ramach współpracy Punkt Krytyczny wspiera nas także w bieżących tematach dotyczących projektowania graficznego, tworzenia treści czy tworzenia reklam płatnych.

    Po półtora roku wspólnej pracy muszę przyznać, że Punkt Krytyczny odznacza się wiedzą z zakresu marketingu i strategii, sumiennością w powierzonych obowiązkach, komunikatywnością i ludzkim podejściem do rozwiązywania problemów ad-hoc – zawsze mogliśmy na nich liczyć w sytuacjach, gdy potrzebowaliśmy czegoś „na wczoraj”. Na co dzień komunikacja przebiega bardzo sprawnie w Asanie, dzięki czemu jesteśmy na bieżąco z realizacją powierzonych zadań.

    Polecamy współpracę z Punktem Krytycznym firmom, które szukają strategicznego partnera z zakresu marketingu.

    [...] Czytaj dalej
    Michał Grudniak
    Ikona LinkedIn Co-Owner

    Do Punktu trafiliśmy przypadkiem, robiąc rozeznanie w lokalnych agencjach marketingowych. Jako laicy w kwestii profesjonalnego budowania marki zostaliśmy świetnie przyjęci od samego początku. Od pierwszej rozmowy z CEO – Karoliną czuliśmy się zaopiekowani. Następnie Martyna dobrze zrozumiała nasze potrzeby oraz budżet i dostosowała do nich ofertę, co skutkowało warsztatami strategicznymi. Ogromna dawka wiedzy od Kuby oraz burza mózgów i zrozumienie, z której strony chcemy podejść do naszego biznesu. Jak komunikować się z klientami i na jakich platformach powinniśmy budować naszą grupę odbiorców.

    Kolejnymi etapami było zaprojektowanie przez Anię logo oraz materiałów promocyjnych, takich jak wizytówki, czy szablon prezentacji. Po pierwszej sesji poprawkowej odnośnie do logo, gdzie nie do końca umieliśmy przekazać, co chcemy zmienić, Ania zrozumiała nas i trafiła idealnie w nasz gust. Równolegle Michalina projektowała stronę internetową. Tutaj bez większych wytycznych z naszej strony został wykonany kawał dobrej roboty. Mamy przepięknie wyglądającą stronę. Sandra opracowała content plan, słuchając nas i korzystając z materiałów wypracowanych na warsztatach strategicznych. Wymyśliła kilka chwytliwych haseł marketingowych, które spowodowały uśmiech na naszych twarzach. W międzyczasie poznaliśmy video & content creatora Wiktora, z dużym doświadczeniem w zakresie tworzenia treści, z którym na pewno będziemy współpracować w ramach naszych wspólnych działań naglo studio x Punkt Krytyczny.

    Dzięki całemu zespołowi Punktu Krytycznego nasze naglo studio zostało powołane do życia. Mamy nadzieję, że to początek długiej i owocnej współpracy dla obu stron.

    [...] Czytaj dalej

    Agencja Punkt Krytyczny zrealizowała dla nas kompleksową strategię komunikacji oraz pełną identyfikację wizualną, która pozwoliła skutecznie zdefiniować i przekazać wartości marki. W ramach współpracy powstała także nowa strona internetowa Grupy Panda Med, a zespół wspierał nas przy wdrażaniu projektów technologicznych.

    Potrzebowaliśmy świeżego, estetycznego i nowoczesnego wizerunku, który odda charakter naszej firmy i będzie spójny z wizją. Punkt Krytyczny dostarczył dokładnie to, czego szukaliśmy.

    Od początku współpracy wykazywali się świetną komunikacją, doskonałym wyczuciem estetyki i głębokim zrozumieniem potrzeb naszej marki. Zadawali trafne pytania, proponowali przemyślane rozwiązania i elastycznie reagowali na nasze uwagi. Wszystko zostało zrealizowane terminowo i na bardzo wysokim poziomie jakościowym.

    To partner, który myśli strategicznie i dostarcza realne rezultaty. Z pełnym przekonaniem polecamy Punkt Krytyczny każdej firmie, która chce budować spójny i nowoczesny wizerunek.

    [...] Czytaj dalej
    Karolina Węgorz
    Specjalistka ds. sprzedaży i marketingu

    Współpracujemy z agencją PK od ponad roku i z pełnym przekonaniem możemy polecić ich usługi.

    Początkowo powierzyliśmy im prowadzenie naszych mediów społecznościowych, jednak z czasem zakres współpracy znacznie się rozszerzył. Obecnie agencja PK odpowiada za kompleksową obsługę marketingową naszej firmy – od zarządzania profilami w mediach społecznościowych, przez realizację kampanii reklamowych, aż po prowadzenie różnych projektów rozwojowych. Mieliśmy również okazję wspólnie zbudować całkiem nową markę – cały proces przebiegł sprawnie i z bardzo dużym zaangażowaniem.

    Na szczególne uznanie zasługuje sposób, w jaki zespół PK podchodzi do współpracy. Komunikacja jest płynna i szybka – zawsze możemy liczyć na ich wsparcie. Zespół działa profesjonalnie i terminowo. Dodatkowo szybko poznali specyfikę naszego biznesu i często sami proponują rozwiązania, które wpisują się w nasze potrzeby.

    Bardzo cenimy ich proaktywne podejście. Regularnie przedstawiają nowe pomysły, które rzeczywiście przekładają się na konkretne efekty – wzrost rozpoznawalności marki, większe zainteresowanie ofertą oraz systematyczne umacnianie pozycji naszej marki na rynku są już zauważalne.

    Z pełnym przekonaniem polecamy agencję PK wszystkim, którzy poszukują rzetelnego i zaangażowanego partnera.

    [...] Czytaj dalej
    Marcin Wygas
    Ikona LinkedIn CEO

    Kilka miesięcy poszukiwałem firmy, która odświeży moje logo oraz stworzy stronę internetową.

    Trafiłem na Punkt Krytyczny i szybko okazało się, że to nie firma, która zrobi logo czy stronę, to zdecydowanie więcej. To grupa zaangażowanych i pełnych pasji ludzi, którzy kompleksowo zajęli się wizerunkiem mojej firmy od logo, przez stronę internetową, wizytówki, aż po prowadzenie kanałów w social mediach i wsparcie marketingowe.

    To co wyróżnia Punkt Krytyczny to chęć zrozumienia prawdziwej potrzeby klienta, której czasami w kilu słowach nie da się wyrazić. Współpracę zaczęliśmy od kilkugodzinnych świetnie przygotowanych i prowadzonych warsztatów, które pozwoliły dogłębnie zrozumieć moją Wizję, markę, wartości i cele biznesowe i wspólnie zbudować plan rozwoju. Dzięki takiemu podejściu cały projekt jest spójny, przemyślany i idealnie dopasowany do moich potrzeb.

    Efekt końcowy przerósł moje oczekiwania – identyfikacja wizualna nowoczesna, estetyczna a co najważniejsze spójna ze mną i firmą. Poczułem się jak u siebie, dlatego zdecydowałem się na stałą współpracę, ekipa PK tworzy wartościowe treści, wspiera mnie w publikacjach i dba o to, by komunikacja marki była ciągła i angażująca. Ta długofalowa współpraca to dla mnie ogromna wartość i realne wsparcie w codziennym budowaniu marki. Wiem, że mogę im zaufać.

    Z pełnym przekonaniem polecam współpracę z Punkt Krytyczny każdemu, kto szuka zaufanego partnera, a nie tylko wykonawcy.

    [...] Czytaj dalej
    Adam Kruszecki
    Ikona LinkedIn Dyrektor

    Z pełnym przekonaniem rekomendujemy agencję marketingową Punkt Krytyczny, z którą mamy przyjemność współpracować od ponad trzech lat. W tym czasie zespół agencji niejednokrotnie udowodnił swoją rzetelność, kreatywność i głębokie zrozumienie naszych potrzeb biznesowych.

    Punkt Krytyczny wspiera nas w działaniach strategicznych, kampaniach digitalowych oraz budowaniu spójnego wizerunku marki. Ich podejście do projektów jest nie tylko profesjonalne, ale przede wszystkim partnerskie – możemy liczyć na szybki kontakt, elastyczność i otwartość na sugestie. Doceniamy również umiejętność łączenia analitycznego myślenia z nieszablonowymi pomysłami, co przekłada się na realne efekty naszych kampanii.

    Zespół Punktu Krytycznego to ludzie z pasją, którzy angażują się w każdy projekt z pełnym zaangażowaniem. Dzięki ich pracy nie tylko osiągamy założone cele, ale również stale rozwijamy się marketingowo.

    Z pełnym przekonaniem polecamy Punkt Krytyczny jako godnego zaufania partnera w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej.

    [...] Czytaj dalej

    Współpraca z agencją Punkt Krytyczny była dla nas strategicznym krokiem
    w rozwoju marki Intersafe.

    Dzięki rozumieniu specyfiki marketingu B2B oraz otwartości i partnerskiemu podejściu,
    udało nam się nie tylko wzmocnić pozycję na rynku, ale także zbudować zaangażowaną społeczność wokół marki. Punkt Krytyczny na każdym etapie współpracy wykazał
    się kreatywnością i elastycznością w podejściu do naszych potrzeb, co pozwoliło
    na skuteczne wdrożenie kompleksowej strategii marketingowej.

    [...] Czytaj dalej