Naming
Liczy się wnętrze, ale dobrze też zrobić dobre pierwsze wrażenie.
Nazwa, to często pierwsze wrażenie jakie wywrze Twoja marka na kliencie. Będzie przekazywana i zapisywana przez wiele osób.
Naming to proces, w którym tworzymy nazwę nie tylko wywierającą efekt swoim brzmieniem, ale dbamy by nazwa nie była trudna w zapisie, nie miała negatywnych skojarzeń lub odniesień w innym języku. Ten kreatywny proces jest pełen technicznych niuansów, który gwarantuje żywotność marki i jej możliwość rozwoju.
Naming to nie tylko generowanie pomysłów na nazwę.
Naming to strategiczny etap w tworzeniu doświadczenia marki. Dobrze przeprowadzony proces pomaga w stworzeniu konwencji nazw produktów, innych linii biznesowych oraz dalszych etapów rozwoju marki.
Od pomysłu do marki z charakterem
-
Ukierunkowana kreatywność
Tworzenie nazwy to kreatywny proces, który bez odpowiedniego prowadzenia może prowadzić do paraliżu możliwości. Dzięki skutecznym metodom myślimy kreatywnie i efektywnie w określonym czasie.
-
Bezpieczeństwo
Masz pewność, że nazwa nie oznacza czegoś niestosownego do biznesu, który prowadzisz, a jej wyszukiwanie nie przyniesie Tobie i klientom wstydu. Weryfikujemy również nazwy zastrzeżone, dostępność domeny i ich ceny.
-
Zapamiętywalność
Dobra nazwa jest zapamiętywalna dzięki unikatowości, łatwości rozkodowania, braku skojarzeń z innymi markami oraz prostocie zapisu. To decyduje, czy klienci zapamiętają Twoją markę.
-
Osadzenie biznesowe
Nasze doświadczenie i zakres współpracy z markami pozwala nam myśleć o nazwie jako składowej większej układanki biznesu, marketingu i sprzedaży. Naming staje się dzięki temu integralnym procesem biznesowym, a nie tylko kreatywną zabawą.
-
Skalowanie
Nazwa marki może znacznie pomóc w rozwoju firmy, wspierając nazwy przyszłych produktów, submarek i innych linii biznesowych. Spójność, jasność kierunku rozwoju określana przez nazwę to często strategia marki skondensowana do jednego słowa.
-
Wpływ emocjonalny
Dobrze dobrana nazwa wpływa na postrzeganie firmy przez klientów. Odpowiednie emocje i skojarzenia związane z nazwą są kluczowe dla strategicznego namingu, co może zadecydować o wyborze marki przez klienta.
Jak wygląda proces namingu?
Dlaczego warto przejść z nami proces namingu?
-
Dyrektorzy sprzedaży
Wyróżnienie wśród konkurencji
Zaufanie i dobre skojarzenia
Nawiązanie do propozycji wartości
Duma zespołu sprzedażowego
-
Manager
marketinguSEO i wyszukiwalność
Spójna konwencja nazw
Skondensowana wizja
Łatwa do szerokiej komunikacji
-
Właściciele biznesu
Strategiczny wpływ na biznes
Nazwa legalna i zweryfikowana
Unikanie losowości
Zwiększenie wartości marki
Case studies
Strona internetowa dla nowej restauracji w Katowicach z branży gastronomicznej
Nowa restauracja w Katowicach zgłosiła się do nas z potrzebą stworzenia strony internetowej od podstaw. Zaprojektowaliśmy intuicyjną, nowoczesną witrynę, która prezentuje ofertę, klimat lokalu i menu w atrakcyjny sposób, jednocześnie wspierając budowanie rozpoznawalności marki od pierwszego dnia działalności.
Social media marketing medycyna i zdrowie
Marka LifestyleMed potrzebowała przemyślanego planu działań w social mediach. Postawiliśmy na mocny content, emocje i estetykę, które budują relacje z klientami. Social media zamieniliśmy w skuteczne narzędzie sprzedaży i komunikacji. Efekt? Ponad 250% więcej zaangażowania i setki nowych klientów online i offline.
Oferta to odpowiedź na Twoje potrzeby
– najpierw chcemy je poznać.
Chcesz działać, ale nie wiesz jak? Skontaktuj się z nami!
martyna@punktkrytyczny.pl
(+48) 668-885-723
Wypełnij formularz
Najczęściej zadawane pytania
-
Czym jest naming?
Naming to proces tworzenia nazwy marki, produktu lub submarki. Jest to proces zawierający w sobie zarówno czas na nieograniczoną kreatywność, jak i dokładny research, sprawdzenie kontekstów i dostępności domen oraz zaplanowanie przyszłości rozwoju marki.
-
Dlaczego warto zrobić naming?
Przechodząc przez proces namingu masz pewność, że wypracowana nazwa jest kreatywna, ale jednocześnie bezpieczna pod względem marketingowym, sprzedażowym i prawnym.
Budowanie biznesu na nazwie, która może okazać się trudna do wyszukania, wymówienia lub obraźliwa dla jakiejś grupy odbiorców może stanowić poważny problem i wymagać bardzo kosztownych zmian. Szczególnie wśród marek produkcyjnych naming ma ogromne znaczenie, bo daje gwarancje, że nie musimy obawiać się o wycofanie produktów lub drogą zmianę linii produkcyjnej i opakowań. -
Co to jest renaming?
Renaming to proces zmiany nazwy i najczęściej dotyczy marek, produktów lub spółek. Często renaming powiązany jest z rebrandingiem. Jest to bardzo wrażliwy moment dla marki, ponieważ wymaga on nie tylko stworzenia nazwy, która określi przyszłość jej rozwoju, ale również zadba o minimalizację strat spowodowanych zmianą.
-
Ile kosztuje naming?
Proces namingu może mieć różny zakres, przez co jego ceny mogą się znacznie różnić. W naszym przypadku taki proces zaczyna się od kwoty kilku tysięcy złotych.
-
Jak stworzyć chwytliwą nazwę?
Pojęcie chwytliwej nazwy samo w sobie oznacza wiele rzeczy. Najczęściej interpretujemy chwytliwość nazwy mają styk już z wieloma innymi komunikatami marketingowymi, dzięki czemu kojarzymy markę z nazwy, ale również poprzez inne skojarzenia. Chwytliwość w naszym rozumieniu to łatwość przywołania nazwy połączona z emocjonalnym ładunkiem i strategicznym zamysłem, który przekazuje wizję marki.
-
Jak powstają nazwy marki?
Nazwy marek powstają na wiele różnych sposobów. Niektóre nazwy pochodzą od nazwisk i imion założycieli, inne to losowe słowa. Jednak w dzisiejszym świecie marek jest tak wiele, że rozwijając biznes nie warto polegać na ślepym losie i szczęściu, a dużo lepiej jest podejść do nazwy marki w sposób procesowym – przechodząc naming.