Naming

Liczy się wnętrze, ale dobrze też zrobić dobre pierwsze wrażenie.

Nazwa, to często pierwsze wrażenie jakie wywrze Twoja marka na kliencie. Będzie przekazywana i zapisywana przez wiele osób.

Naming to proces, w którym tworzymy nazwę nie tylko wywierającą efekt swoim brzmieniem, ale dbamy by nazwa nie była trudna w zapisie, nie miała negatywnych skojarzeń lub odniesień w innym języku. Ten kreatywny proces jest pełen technicznych niuansów, który gwarantuje żywotność marki i jej możliwość rozwoju.

Naming to nie tylko generowanie pomysłów na nazwę.

Naming to strategiczny etap w tworzeniu doświadczenia marki. Dobrze przeprowadzony proces pomaga w stworzeniu konwencji nazw produktów, innych linii biznesowych oraz dalszych etapów rozwoju marki.

Od pomysłu do marki z charakterem

  • Ukierunkowana kreatywność

    Tworzenie nazwy to kreatywny proces, który bez odpowiedniego prowadzenia może prowadzić do paraliżu możliwości. Dzięki skutecznym metodom myślimy kreatywnie i efektywnie w określonym czasie.

  • Bezpieczeństwo

    Masz pewność, że nazwa nie oznacza czegoś niestosownego do biznesu, który prowadzisz, a jej wyszukiwanie nie przyniesie Tobie i klientom wstydu. Weryfikujemy również nazwy zastrzeżone, dostępność domeny i ich ceny.

  • Zapamiętywalność

    Dobra nazwa jest zapamiętywalna dzięki unikatowości, łatwości rozkodowania, braku skojarzeń z innymi markami oraz prostocie zapisu. To decyduje, czy klienci zapamiętają Twoją markę.

  • Osadzenie biznesowe

    Nasze doświadczenie i zakres współpracy z markami pozwala nam myśleć o nazwie jako składowej większej układanki biznesu, marketingu i sprzedaży. Naming staje się dzięki temu integralnym procesem biznesowym, a nie tylko kreatywną zabawą.

  • Skalowanie

    Nazwa marki może znacznie pomóc w rozwoju firmy, wspierając nazwy przyszłych produktów, submarek i innych linii biznesowych. Spójność, jasność kierunku rozwoju określana przez nazwę to często strategia marki skondensowana do jednego słowa.

  • Wpływ emocjonalny

    Dobrze dobrana nazwa wpływa na postrzeganie firmy przez klientów. Odpowiednie emocje i skojarzenia związane z nazwą są kluczowe dla strategicznego namingu, co może zadecydować o wyborze marki przez klienta.

Jak wygląda proces namingu?

Brief
Desk Research
Ideacja
Weryfikacja
Propozycja

Brief

Opracowujemy wspólnie założenia, potrzebycele wprowadzania nowego brandu na rynek, które pozwolą nam lepiej zrozumieć kontekst nazwy 

Desk Research

Przechodzimy przez fazę researchu, która pozwala nam określić ramy etapu kreatywnegoideacji. Mapujemy konkunrencję, konwencje nazwrynek, by osadzić proceswiedzy domenowej 

Ideacja

Korzystającróżnych metod myślenia kreatywnego, przechodzimy przez fazę ideacjiprocesie namingu. Generujemy pomysły używając kierunkowego myślenia kreatywnego.  

Weryfikacja

Po intensywnym czasie kreatywnego myślenia przechodzimy do części analitycznej i weryfikujemy wszystkie wybrane propozycje pod względem dostępności, kontekstów i bezpieczeństwa użycia. 

Propozycja

Zweryfikowane propozycje przedstawiamy Tobie i wszystkim interesariuszom w postaci prezentacji z pełnym tłumaczeniem nazw oraz możliwościami ich użycia w wielu kontekstach.  

Dlaczego warto przejść z nami proces namingu?

  • Dyrektorzy sprzedaży

    Wyróżnienie wśród konkurencji

    Zaufanie i dobre skojarzenia

    Nawiązanie do propozycji wartości

    Duma zespołu sprzedażowego

  • Manager
    marketingu

    SEO i wyszukiwalność

    Spójna konwencja nazw

    Skondensowana wizja

    Łatwa do szerokiej komunikacji

  • Właściciele biznesu

    Strategiczny wpływ na biznes

    Nazwa legalna i zweryfikowana

    Unikanie losowości

    Zwiększenie wartości marki

Oferta to odpowiedź na Twoje potrzeby
– najpierw chcemy je poznać.

Chcesz działać, ale nie wiesz jak? Skontaktuj się z nami!

martyna@punktkrytyczny.pl
(+48) 668-885-723


Wypełnij formularz

    * - pola wymagane

    Najczęściej zadawane pytania

    • Czym jest naming?

      Naming to proces tworzenia nazwy marki, produktu lub submarki. Jest to proces zawierający w sobie zarówno czas na nieograniczoną kreatywność, jak i dokładny research, sprawdzenie kontekstów i dostępności domen oraz zaplanowanie przyszłości rozwoju marki.  

    • Dlaczego warto zrobić naming?

      Przechodząc przez proces namingu masz pewność, że wypracowana nazwa jest kreatywna, ale jednocześnie bezpieczna pod względem marketingowym, sprzedażowym i prawnym.
      Budowanie biznesu na nazwie, która może okazać się trudna do wyszukania, wymówienia lub obraźliwa dla jakiejś grupy odbiorców może stanowić poważny problem i wymagać bardzo kosztownych zmian. Szczególnie wśród marek produkcyjnych naming ma ogromne znaczenie, bo daje gwarancje, że nie musimy obawiać się o wycofanie produktów lub drogą zmianę linii produkcyjnej i opakowań.

    • Co to jest renaming?

      Renaming to proces zmiany nazwy i najczęściej dotyczy marek, produktów lub spółek. Często renaming powiązany jest z rebrandingiem. Jest to bardzo wrażliwy moment dla marki, ponieważ wymaga on nie tylko stworzenia nazwy, która określi przyszłość jej rozwoju, ale również zadba o minimalizację strat spowodowanych zmianą.  

    • Ile kosztuje naming?

      Proces namingu może mieć różny zakres, przez co jego ceny mogą się znacznie różnić. W naszym przypadku taki proces zaczyna się od kwoty kilku tysięcy złotych.  

    • Jak stworzyć chwytliwą nazwę?

      Pojęcie chwytliwej nazwy samo w sobie oznacza wiele rzeczy. Najczęściej interpretujemy chwytliwość nazwy mają styk już z wieloma innymi komunikatami marketingowymi, dzięki czemu kojarzymy markę z nazwy, ale również poprzez inne skojarzenia. Chwytliwość w naszym rozumieniu to łatwość przywołania nazwy połączona z emocjonalnym ładunkiem i strategicznym zamysłem, który przekazuje wizję marki.  

    • Jak powstają nazwy marki?

      Nazwy marek powstają na wiele różnych sposobów. Niektóre nazwy pochodzą od nazwisk i imion założycieli, inne to losowe słowa. Jednak w dzisiejszym świecie marek jest tak wiele, że rozwijając biznes nie warto polegać na ślepym losie i szczęściu, a dużo lepiej jest podejść do nazwy marki w sposób procesowym – przechodząc naming 

    Baza wiedzy

    Najnowsze artykuły