Plan komunikacji

Ułożymy i zaplanujemy cały marketing Twojej firmy, tak by realizował cele i wspierał sprzedaż.  

Skuteczna komunikacja marki to odpowiednio dobrane kanały, intensywność działań i treści, które poruszą do działania potencjalnych klientów. Dzięki czteroetapowemu procesowi, stworzymy dla Ciebie strategię, który pomoże wyróżnić Twoją markę na rynku, zbudować świadomość produktów i propozycji wartości oraz wspomóc kanały sprzedażowe.  

Chaos w marketingu drenuje Twój potencjał

Plan komunikacji to nareszcie cały marketing firmy zebrany w jednym miejscu. Praktyczny, kompleksowy, możliwy do wdrożenia natychmiast po jego finalizacji. To remedium na ciągłą bieżączkę, chaos i brak widocznych efektów. 

Plan komunikacji to dla Ciebie

  • Skuteczność

    Plan zbudowany jest na silnych fundamentach marki, wiedzy z rynku i Twojego zespołu, co znacznie zwiększa jej efektywność i realny wpływ na biznes. 

  • Policzalność

    Oprócz wyznaczonych celów mamy przypisane do nich mierniki sukcesu, dzięki czemu wiemy, czy marketing przynosi wymierne korzyści i wpływa na sprzedaż.  

  • Uporządkowanie

    Sposobem na chaos jest rozłożenie wszystkiego na części pierwsze i zbudowanie marketingu od nowa. Pozostawiamy i optymalizujemy to co działa, odrzucamy to, co zbędne i planujemy dalsze działania. 

  • Kompleksowość

    Budujemy plan z myślą o każdym aspekcie i każdym etapie lejka marketingowego. Ze względu na specjalizację, w naszych strategiach uwzględniamy trade marketing, materiały dla sprzedawców i lojalizację klienta.

  • Wdrożenie

    Pomagamy wszystkim markom, które tworzą z nami plan w jego wdrożeniu. Dzięki temu mamy pewność o realizację jego głównych założeń i w pierwszej fazie możemy dokonywać nieznacznych zmian, które mają poprawić jego efektywność długofalowo.  

  • Warsztaty

    Budowanie każdego planu komunikacji rozpoczynamy od warsztatów strategicznych, które pozwalają nam kompleksowo poznać propozycje wartości, klientów i wiele innych kluczowych aspektów. Warsztaty pozwalają nam poznać Twój biznes, markę i klientów oraz Wasz zespół. 

Jak przygotowujemy plan komunikacji marki?

Warsztat strategiczny
Adaptacja Marki
Rdzeń Komunikacji
Action Plan
Wdrożenie

Warsztat strategiczny

Budowanie planu rozpoczynamy od przeprowadzenia warsztatu strategicznego, który pozwoli nam zmapować najważniejsze informacje strategiczne. Między innymi opracujemy wspólnie buyer persony, stworzymy ścieżki zakupowe i określimy cele w metodyce SMART. Na warsztaty zapraszamy decydentów – marketing, sprzedaż, zarząd, i innych interesariuszy, jeśli jest to potrzebne.

Adaptacja Marki

Adaptacja marki to pogłębienie strategii marki lub proces lokalizacji markglobalnej na wybrane rynki. Określamy w praktyce język marki, formułujemy USP i propozycję wartości, opisujemy wpływ archetypu marki na codzienne działania i przygotowujemy key visual dla działań marketingowych. Wszystko to ubieramy w narracje marki, który ma umocnić jej pozycję na rynku.  

Rdzeń Komunikacji

Rdzeń Komunikacji to pełne opracowanie lejków marketingowych, koncepcji kreatywnej i haseł reklamowych. Na tym etapie dokładnie opisujemy wszystkie działania marki, zakres tematyczny, przygotowujemy tematy oraz pomysły na content i planujemy akcje specjalne oraz współpracę z influencerami 

Action Plan

Action Plan to dokument wykonawczy, dokładny wpis wszystkich wypracowanych wcześniej działań opracowanych na matrycy, z którą pracujemy każdego dnia. W action planie znajdują się opisy wszystkich procesów, narzędzi i wzory raportowania. Dołączamy do niego również instrukcje implementacji oraz dokumenty wdrożeniowe np. politykę działań Employee Advocacy 

Wdrożenie

Przechodzimy do wdrożenia. 98% firm realizuje z nami każdą przygotowaną strategię marketingową, dzięki czemu jesteśmy odpowiedzialni za dowożenie wyników i wsparcie Twojej firmy w nowej rzeczywistości marketingowej. Daje nam to również możliwość na dokonywanie taktycznych zmian i usprawnień, które sprawiają, że strategia działa w dłuższej perspektywie czasu i może być adaptowana do sytuacji na rynku.  

Kto potrzebuje planu komunikacji?

  • Dyrektorzy sprzedaży

    Zapełnianie lejka kwalifikowanymi leadami

    Jednolita komunikacja

    Ogrzewanie leadów

    Wsparcie w Up-
    i Cross-Sellingu

  • Manager
    marketingu

    Uporządkowanie kanałów

    Szybsze i łatwiejsze tworzenie contentu

    Określone cele
    i ich raportowanie

    Spójność
    komunikacji marki

  • Właściciele biznesu

    Kontrola nad percepcją marki

    Działanie strategiczne

    Świadomość działań
    marketingowych

    Mierzenie efektywności budżetu

Oferta to odpowiedź na Twoje potrzeby
– najpierw chcemy je poznać.

Chcesz działać, ale nie wiesz jak? Skontaktuj się z nami!

martyna@punktkrytyczny.pl
(+48) 668-885-723


Wypełnij formularz

    * - pola wymagane

    Najczęściej zadawane pytania

    • Ile trwa stworzenie planu marketingowego?

      Plan realizujemy w 4 etapach, gdzie każdy z nich podsumowany jest prezentacją i spotkaniem z klientem. Przygotowanie takiej strategii to minimum 20 dni roboczych, ale maksymalna granica zależy od zakresu pracy. W procesie sprzedaży zawsze tworzymy harmonogram prac, tak by był dostosowany do Twoich potrzeb i realnych możliwości stworzenia dobrej strategii marketingowej.  

    • Ile kosztuje stworzenie planu marketingowego?

      Plan marketingowy to bardzo ważny, ale wymagający dużego nakładu pracy dokument. Zakres zawsze dobrany jest odpowiednio do wielkości marki i jej zasobów, dlatego nie ma stałej ceny za przygotowanie takiej strategii. W procesie zakupowym zadajemy Ci szereg pytań, które pozwalają nam dokładnie określić czego potrzebuje Twoja firma i jaki zakres będzie skuteczny do realizacji celów biznesowych. Zazwyczaj praca nad planem to ponad 100h pracy strategia i zespołu specjalistów oraz dwa dni warsztatowe z Twoim zespołem i strategiem Punktu Krytycznego.  

    • Co powinien zawierać plan marketingowy?

      Plan marketingowy powinien zawierać określone działania marketingowe na bazie strategii marki i mieć charakter wykonawczy oraz techniczny. Dzięki temu zyskujesz synergię tych dwóch aspektów marketingowych i możesz realnie sprawić, że marka będzie działała na korzyść całej firmy.  
       
      Nasz plan marketingowy zawiera cały aspekt wykonawczy marketingu – opisuje dokładnie lejki marketingowe, kanały komunikacji i tematykę, która będzie tam poruszana. Tworzymy dokładny plan contentowy z tematami, optymalizacją pod SEO i GEO, planujemy specjalne działania, obecności na targach i eventach, współpracę z influencerami oraz optymalizacje strony internetowej i landing page’ów pod kampanie reklamowe.  
      Ostatnim etapem jest action plan, który pozwoli nam wspólnie, lub Tobie prowadzić cały marketing zgodnie z przygotowanym i zaakceptowanym planem marketingowym.  

    • Jaka jest różnica między planem marketingowym, a strategią marki?

      Plan marketingowy skupia się bardziej na wykorzystaniu marki do działań marketingowych, opisuje je i określa w sposób praktyczny.  
      Strategia marki to proces, który pozwala wykreować markę, a więc określić jaka ona jest i jakie odczucia ma wzbudzać u klienta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak tworzymy strategię marki, zajrzyj na tą stronę.  

    Baza wiedzy

    Najnowsze artykuły