Dowiesz się, jak lepiej wyeksponować swoją markę i podwyższyć jej wartość w dłuższej perspektywie. Zdobywając wiedzę na ten temat będziesz w stanie wyznaczać, ale również efektywniej realizować cele operacyjne i strategiczne. Dzięki warsztatom pogłębisz także wiedzę z zakresu budowania marki, marketingu i biznesu.
Poznanie sytuacji ogólnej, środowiska i obecnej pozycji Twojej firmy na rynku jest punktem wyjścia do dalszych działań. Zdobywając wiedzę na temat marki i jej otoczenia będziesz w stanie podejmować lepsze decyzje związane z jej funkcjonowaniem oraz rozwojem.
Opracowując Business Model Canvas możemy odpowiedzieć na kluczowe zagadnienia związane z funkcjonowaniem marki na rynku. Odpowiadając na pytania o działalność, jej zasoby, kanały dystrybucji, klientów oraz konkurencję, tworzymy punkt wyjścia do pracowania nad marką.
Wiedza o Twoim kliencie jest kluczowa w efektywnej realizacji celów. Jeśli znasz go odpowiednio dobrze, rozumiesz jego potrzeby i wiesz jak się z nim komunikować, skutecznie realizujesz strategię swojej firmy. Jednak wiemy, że nie zawsze jest to takie oczywiste.
Określenie grupy docelowej pozwala na stworzenie precyzyjnej strategii i zaplanowaniu działań marketingowych. Opracujemy odpowiednie persony oraz dopasujemy sposób komunikacji. Grupa docelowa zostanie zdefiniowana na podstawie danych z Google Analytics, Search Console oraz Social Media.
Podstawowe elementy marki, które są jej DNA i tworzą punkt wyjścia do określenia jej tożsamości. Opracowując wartości, misję oraz wizję marki kierujemy się zarówno aspektami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi używając modelu Value Proposition Canvas.
Propozycja wartości jest jednym z kluczowych elementów, które bezpośrednio wpływają na markę, jej komunikację i skuteczność działań marketingowych. Analizując potrzeby klienta możemy zmapować jak odpowiada na nie produkt i które jego cechy powinny być komunikowane przez markę.
Działania nieukierunkowane mogą przerodzić się w chaos, nie przynosząc zamierzonych efektów. Pomaga my wyznaczyć najważniejsze cele marki. Podlegają one podziałowi na komunikacyjne i biznesowe, a następnie ujęte w hierarchii na poziomie strategicznym i operacyjnym.
Cele komunikacyjne pełnią rolę marketingową, biznesową i łączą w sobie potrzeby marki i firmy, która nią zarządza. Wyznaczone cele strategiczny pozostają niezmienne przez całe życie marki, zaś cele operacyjne wyznaczają kierunek działania w danym etapie rozwoju marki i realizują bieżące założenia.
Wszystkie części warsztatu prowadzone są przy pomocy arkuszy, tabel i wzorów. Wypełnione stanowią artefakty, do których zawsze można wrócić by odświeżyć wiedzę lub ponownie przejść przez proces warsztatowy. Stanowią świetne materiały do wdrożenia zespołu.
Warsztaty podzielone są na dwie części. Pracując na każdym etapie wspólnie opracowujemy Business Model Canvas, Value Proposition Canvas, Brand Big Idea, Archetyp i rytuały marki, persony, misję, wizję i wartości. Intensywna praca nad własną marką jest inspirująca, pobudza wyobraźnię i dodaje energii.
Warsztaty strategiczne pozwalają na kreatywne, otwarte i celowe myślenie o marce. Efektem takich warsztatów jest pogłębiona świadomość na temat marki i jej działań, wiedza i analiza otoczenia oraz artefakty stanowiące podstawę do planowania działań.
Dowiesz się jakie są trudności w działaniu marki, zdefiniujesz jej przewagę nad konkurencją, określisz najlepsze kanały dystrybucji, doprecyzujesz obecne relacje z klientami, opiszesz strukturę kosztów oraz kluczowe zasoby. Taka wiedza przyczyni się do podejmowania trafniejszych decyzji.
Zacznijmy pracować nad twoją marką!
Każdego dnia, od poniedziałku do piątku, trzymamy telefon w zasięgu ręki, aby błyskawicznie odpowiedzieć na Twoje pytania i wątpliwości. Pomóż nam zrozumieć Twoje potrzeby.