Google Trends jest serwisem, który udostępnia informacje na temat najbardziej popularnych fraz, wpisywanych w wyszukiwarkę Google. Narzędzie pozwala ocenić popularność wybranych przez nas zapytań, mimo iż prezentowane zestawienie to tylko dane w przybliżeniu.

Google Trends umożliwia porównanie informacji w czasie oraz w zależności od położenia geograficznego. Korzystając z tego narzędzia możesz szybko i dokładnie sprawdzić popularność konkurencji lub zainteresowanie konkretnymi produktami. Pomoże to Twojej firmie między innymi przy tworzeniu strategii czy budowaniu komunikacji. Najpopularniejsze wyszukiwania są aktualizowane na bieżące, dlatego możesz śledzić czym „żyje” Internet w danym momencie. Sprawdź jakie funkcje posiada Google Trends i jak z nich korzystać, by rozwinąć swój biznes.

Wątki zyskujące popularność

Poprzez Google Trends możesz śledzić najpopularniejsze wątki w Internecie. Są one podzielone na kategorie (np.: Biznes, Na topie, Rozrywka, Sport) oraz ze względu na lokalizacje. Podział umożliwia nam dokładne sprawdzenie trendów z interesującego nas obszaru.

 

trends

 

Generowanie konkretnych zapytań

Kolejną przydatną funkcją jaką nam daje Google Trends jest możliwość wyszukiwania informacji dotyczących konkretnego hasła. Po wpisaniu go w wyszukiwarce możemy zobaczyć i przeanalizować zmiany zainteresowania nim w czasie. Możesz nie tylko poznać trend danego hasła, ale i zestawić z innymi, wybranymi przez Ciebie hasłami. Hasła porównujesz jednocześnie i wybierasz to najpopularniejsze. Otrzymujemy też zestawienie informacji o trendach wybranego zapytania w różnych regionach oraz powiązane z nim wyszukiwania.

Najpopularniejsze w Youtube

Ciekawą i przydatną funkcją jest możliwość podejrzenia tego, co jest najpopularniejsze w danym dniu i danym kraju na Youtube. Możesz sprawdzać zainteresowanie najnowszymi filmikami, a jeśli jakiś zwróci Twoją uwagę, Google Trends bezpośrednio przekieruje Cię do wybranego filmiku. Materiały, które cieszą się największą popularnością wśród internautów, wskażą Ci preferencje i panujące trendy np. w reklamie.

 

Google Trends daje Ci dostęp do Top listy wątków, które zyskały popularność w przeszłości. Wybierz kraj oraz rok i zobacz co było na topie. Dzięki temu powrócisz do wydarzenia, filmu i zobaczysz je w zestawieniu z innymi popularnymi wątkami. Możesz obserwować zmiany, jakie pojawiły się w wybranym przez Ciebie okresie, w określonej kategorii.

 

googletrends

 

Jak już wiesz Google Trends posiada wiele przydatnych funkcji. Warto samemu przetestować jak działa to narzędzie, generować zapytania i dzięki temu poznać wszystkie jego funkcje. Kiedy nabierzesz wprawy będziesz mógł je wykorzystać np. wprowadzając nowy produkt na rynek. Następnie możesz obserwować zainteresowanie tym produktem albo podejrzeć konkurencję oferującą podobne produkty.