Czym jest content marketing? Z definicji dowiadujemy się, że jest to:
„ Strategia polegająca na tworzenie cennych i atrakcyjnych treści w celu przyciągnięcia i pozyskiwania klientów, którzy później zainteresują określoną grupę odbiorców”
Zdecydowanie taka strategia odbiega od tradycyjnej formy marketingu. W content marketingu ( tzw. „marketingu treści”) bardzo ważne jest budowanie długotrwałej relacji, w której jest potrzebne zaangażowanie i interakcje obydwu stron. Jak sama nazwa podpowiada najistotniejszym elementem jest treść. W jakich formach jest ona przekazywana? Do najpopularniejszych należą: poradniki, ebooki, webinary czy video. Możliwości jest wiele. Tworząc taką strategię i publikując interesujące zagadnienia zbudujesz relację z klientami oraz będziesz miał możliwość wypromować swoją markę w Internecie. Takie działanie, również zwiększa wiarygodność marki oraz pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.
Już wiesz czym jest content marketing i jakie obejmuje działania. W jaki sposób efektywnie wykorzystać tą wiedze w praktyce? Przedstawimy Wam 10 mitów o content marketingu i pokażemy jaka jest prawda.
- Content marketing to zbiór niezależnych działań
To stwierdzenie jest całkowitym zaprzeczeniem tej strategii. Content marketing to właśnie spójne działania promocyjne oraz wizerunkowe powiązane z innymi działaniami marketingowymi marki. To dzięki spójności działań content marketing może osiągnąć największe efekty!
- Nie można zmierzyć efektów
Efekty działań content marketingu są mierzalne. Wystarczy, że będę zaplanowane, aby później dobrać odpowiednie wskaźniki. Kiedy dobierzesz wskaźniki będziesz mógł zmierzyć i przeanalizować efekty Twojej strategii.
- Content marketing zawsze jest tani
Content marketing nie musi być drogi. Jednak w przypadku treści wysokiej jakości należy liczyć się z wydatkami zarówno na samo tworzenie treści, jak i późniejszą dystrybucję.
- Content marketing nie zarabia
Gdyby to była prawda nie zachęcalibyśmy Was do tworzenia takiej strategii! Działania content marketingu zarabiają. Wystarczy prowadzić je w taki sposób, aby móc zmierzyć wyznaczone cele. Wykorzystaj w tym celu wybrane wskaźniki ekonomiczne. Efekty nie zawsze są widoczne od razu. Content marketing to działania długofalowe, które wpływają również pośrednio na decyzję o zakupie produktu lub usługi.
- Content marketing jest łatwy i szybki
Marketing treści to działanie strategiczne. Aby osiągnąć zamierzone efekty trzeba posiadać odpowiednia wiedzę oraz zaangażować się i włożyć w to sporo pracy. Efekty zazwyczaj są widoczne po pewnym czasie. Jeśli będziesz cierpliwy zobaczysz jak popularność Twojej marki wzrasta!
- Content marketing nie dla wszystkich
Niezależnie od branży możesz prowadzić działania content marketingowe. Możesz wykorzystać tą strategię zarówno w sektorze B2C oraz B2B. Unikalna i ekspercka treść pomoże Ci się wyróżnić oraz zdobyć zaufanie klientów.
- Content marketing to pisanie
W Internecie coraz częściej na popularności zyskują treści w formie video, webinary czy podcastów. Warto wybrać te formy content marketingu i postawić na różnorodność przekazu. Poza tworzeniem treści content marketing to również planowanie, dystrybucja oraz analizowanie wyników.
- Mało osób czyta i ceni takie treśći
Prezentując autentyczne i wartościowe treści jesteś postrzegany jako ekspert oraz specjalista godny zaufania. Edukowanie klientów sprawia, że będą mogli bardziej świadomie korzystać z Twoich usług/produktu.
- Dobry content sam znajdzie odbiorców
Tak jak już wspominaliśmy niejednokrotnie content marketing wymaga zaangażowania. By stworzone treści dotarły do odbiorców musisz je odpowiednio rozdystrybuować. Wykorzystaj do tego płatne jak i bezpłatne działania, np. w social mediach, na blogu, w newsletterze, itd.
- Nieważne co, wystarczy tworzyć
Żeby zainteresować odbiorców należy tworzyć treści interesujące, wartościowe, zgodne z oczekiwaniami wybranej grupy. Treści muszą być dobrej jakości – tylko wtedy odniosą sukces. Ważna jest jakość, nie ilość.
Poznałeś jakie są zalety content marketingu i co może wnieść taka strategie w Twoją firmę. Teraz zdobytą wiedzę wykorzystaj w praktyce co przełoży się na Twoja markę oraz sprzedaż.