Czym jest content marketing? Z definicji dowiadujemy się, że jest to:

Strategia polegająca na tworzenie cennych i atrakcyjnych treści w celu przyciągnięcia i pozyskiwania klientów, którzy później zainteresują określoną grupę odbiorców”

Zdecydowanie taka strategia odbiega od tradycyjnej formy marketingu. W content marketingu ( tzw. „marketingu treści”) bardzo ważne jest budowanie długotrwałej relacji, w której jest potrzebne zaangażowanie i interakcje obydwu stron. Jak sama nazwa podpowiada najistotniejszym elementem jest treść. W jakich formach jest ona przekazywana? Do najpopularniejszych należą: poradniki, ebooki, webinary czy video. Możliwości jest wiele. Tworząc taką strategię i publikując interesujące zagadnienia zbudujesz relację z klientami oraz będziesz miał możliwość wypromować swoją markę w Internecie. Takie działanie, również zwiększa wiarygodność marki oraz pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Już wiesz czym jest content marketing i jakie obejmuje działania. W jaki sposób efektywnie wykorzystać tą wiedze w praktyce? Przedstawimy Wam 10 mitów o content marketingu i pokażemy jaka jest prawda.

  1. Content marketing to zbiór niezależnych działań

To stwierdzenie jest całkowitym zaprzeczeniem tej strategii. Content marketing to właśnie spójne działania promocyjne oraz wizerunkowe powiązane z innymi działaniami marketingowymi marki. To dzięki spójności działań content marketing może osiągnąć największe efekty!

  1. Nie można zmierzyć efektów

Efekty działań content marketingu są mierzalne. Wystarczy, że będę zaplanowane, aby później dobrać odpowiednie wskaźniki. Kiedy dobierzesz wskaźniki będziesz mógł zmierzyć i przeanalizować efekty Twojej strategii.

  1. Content marketing zawsze jest tani

Content marketing nie musi być drogi. Jednak w przypadku treści wysokiej jakości należy liczyć się z wydatkami zarówno na samo tworzenie treści, jak i późniejszą dystrybucję.

  1. Content marketing nie zarabia

Gdyby to była prawda nie zachęcalibyśmy Was do tworzenia takiej strategii! Działania content marketingu zarabiają. Wystarczy prowadzić je w taki sposób, aby móc zmierzyć wyznaczone cele. Wykorzystaj w tym celu wybrane wskaźniki ekonomiczne. Efekty nie zawsze są widoczne od razu. Content marketing to działania długofalowe, które wpływają również pośrednio na decyzję o zakupie produktu lub usługi.

  1. Content marketing jest łatwy i szybki

Marketing treści to działanie strategiczne. Aby osiągnąć zamierzone efekty trzeba posiadać odpowiednia wiedzę oraz zaangażować się i włożyć w to sporo pracy. Efekty zazwyczaj są widoczne po pewnym czasie. Jeśli będziesz cierpliwy zobaczysz jak popularność Twojej marki wzrasta!

  1. Content marketing nie dla wszystkich

Niezależnie od branży możesz prowadzić działania content marketingowe. Możesz wykorzystać tą strategię zarówno w sektorze B2C oraz B2B. Unikalna i ekspercka treść pomoże Ci się wyróżnić oraz zdobyć zaufanie klientów.

  1. Content marketing to pisanie

W Internecie coraz częściej na popularności zyskują treści w formie video, webinary czy podcastów. Warto wybrać te formy content marketingu i postawić na różnorodność przekazu. Poza tworzeniem treści content marketing to również planowanie, dystrybucja oraz analizowanie wyników.

  1. Mało osób czyta i ceni takie treśći

Prezentując autentyczne i wartościowe treści jesteś postrzegany jako ekspert oraz specjalista godny zaufania. Edukowanie klientów sprawia, że będą mogli bardziej świadomie korzystać z Twoich usług/produktu.

  1. Dobry content sam znajdzie odbiorców

Tak jak już wspominaliśmy niejednokrotnie content marketing wymaga zaangażowania. By stworzone treści dotarły do odbiorców musisz je odpowiednio rozdystrybuować. Wykorzystaj do tego płatne jak i bezpłatne działania, np. w social mediach, na blogu, w newsletterze, itd.

  1. Nieważne co, wystarczy tworzyć

Żeby zainteresować odbiorców należy tworzyć treści interesujące, wartościowe, zgodne z oczekiwaniami wybranej grupy. Treści muszą być dobrej jakości – tylko wtedy odniosą sukces. Ważna jest jakość, nie ilość.

Poznałeś jakie są zalety content marketingu i co może wnieść taka strategie w Twoją firmę. Teraz zdobytą wiedzę wykorzystaj w praktyce co przełoży się na Twoja markę oraz sprzedaż.