Internetowi twórcy oraz osoby publiczne poprzez zamieszczanie materiałów na wybranych platformach kreują własną markę osobistą, która jest nieodłącznym elementem ich kariery. Każdy posiada markę, lecz mało kto posiada strategię zarządzania personal brandingiem. Proces ten można niejako utożsamić z prowadzeniem firmy, a tym samym budowaniem jej wizerunku, określaniem celów, grupy docelowej, wykonaniem analizy konkurencji, a wszystko po to, aby działania przełożyły się na zwiększenie zysków. Kluczowym elementem dla osoby tworzącej materiały w Internecie jest wybór platformy odpowiadającej rodzajom treści, które chce udostępniać. Zgodnie z obecnymi tendencjami Facebook jest platformą budującą społeczność, YouTube gromadzi twórców materiałów filmowych, a za Instagram umożliwia komunikacje za pomocą zdjęć. Wartościowe treści to podstawa, ale sposób ich przekazania jest równie istotny, aby mogły one wpłynąć na odbiorców, a czasem w ogóle zostać zauważone. Nie można zaprzeczyć popularnemu stwierdzeniu, mówiącemu „Content is the key” lecz od niedawna największego znaczenia nabiera właśnie video content, który dominuje nad innymi formami przekazu.

Kierunek, w którym zmierza marketing treści postanowił wykorzystać Facebook wprowadzając aplikację Creators. Wywodzi się ona z wcześniejszej wersji o nazwie Facebook Mentions, która w odróżnieniu od obecnej, przeznaczona była tylko dla zweryfikowanych twórców. Creators jest odpowiedzią na obecne trendy video, umożliwiając zarządzanie materiałami filmowymi, a jednocześnie treściami publikowanymi na swojej stronie. Twórca korzystający z tej aplikacji otrzymuje możliwość prowadzenia atrakcyjnych relacji live z wprowadzeniem personalizowanego into i outro, czy wzbogaceniem transmisji ramkami oraz naklejkami. Funkcjonalność przejawia się również w dostępnie do rozszerzonych statystyk oraz specjalnej Karcie Społeczność, która gromadzi wszystkie wiadomości w jednej skrzynce odbiorczej. Dodatkowym atutem jest dostęp do panelu z inspiracjami, za pomocą którego możemy bardziej szczegółowo określić grupę docelową. Często poruszaną, lecz wciąż bagatelizowaną kwestią są prawa autorskie publikowanych treści. Creators umożliwia korzystanie z narzędzia Rights Manager, które za pomocą algorytmów znajduje materiał i oznacza autora, zgodnie z wcześniejszym źródłem publikacji. Nowością jest także oznaczenie „lider wśród fanów”, które otrzymuje najbardziej zaangażowana osoba na danym profilu.

Mnogość funkcji dopasowanych do potrzeb twórców ma na celu przyciągnięcie większego grona osób publikujących swoiste materiały na tę platformę. Aplikacja znajduje zastosowanie nie tylko wśród autorów treści kreatywnych, ale również osób publicznych, którym przede wszystkim zależy na świadomym kreowaniu marki osobistej.

Przykładem może być Joanna Jędrzejczyk, wielokrotna medalistka i pierwsza Polka w organizacji MMA o nazwie UFC, czyli kobieta sportu o międzynarodowej rozpoznawalności. Komunikacja z fanami odbywa się za pośrednictwem profilu na Facebooku, na którym umieszczane są treści związane z karierą, treningami oraz ujęcia z codziennego życia. Wykorzystanie aplikacji Creator w tej działalności najbardziej widoczne jest w wymiarze publikowanych filmów, które są bardzo częstą formą przekazu treści. Efekty przekładają się na zaangażowanie fanów, ponieważ każdy materiał jest dostrzegany i wzbudza zainteresowanie.

Aplikacja stworzona przez Facebooka dedykowana osobom tworzącym treści na tym profilu może znacznie ułatwić pracę przy zarządzaniu marką osobistą. Lepszej jakości materiały filmowe oraz tworzenie transmisji live na miarę profesjonalnych webinarów będą miały znaczący wpływ na odbiorców. Wszyscy poszukują treści dobrej jakości, które przekazywane są w prosty, ale jednocześnie profesjonalny sposób. Istotne mogą okazać się funkcje związane z rozszerzonymi statystykami, prawami autorskimi oraz zaangażowaniem fanów. Ułatwią monitorowanie ruchu i reakcje na poszczególne działania, a jednocześnie będą bardziej chronione w obrębie praw autorskich. Wyrazista marka osobista zaczyna się od strategii i spójnej komunikacji, lecz dostępne narzędzia mogą ułatwić tworzenie atrakcyjnych treści i świadome zarządzanie działaniami.