Firma Radicati przewiduje, że do 2019 roku będziemy otrzymywać średnio 126 wiadomości dziennie! Taka ilość maili sprawia, że jest coraz trudniej przebić się z naszym przekazem do użytkowników, których skrzynki są wręcz zalewane informacjami i wiadomościami. Jednakże wraz z ilością odbieranych wiadomości rośnie także liczba nowych skrzynek mailowych. Potencjał sprzedażowy e-mail marketingu jest nadal bardzo duży. Do roku 2019 na świecie będzie istnieć niemal 3 miliardy użytkowników poczty elektronicznej, aby do nich dotrzeć, potrzebujemy wartościowej bazy mailowej.

Jak efektywnie zbierać bazę mailową?

Nie ważne czy już masz bazę mailową, czy zaczynasz budować ją od zera. Ważne jest to, aby stale ją powiększać, tak by Twoje ROI mogło rosnąć. Pamiętaj, że e-mail marketing nadal jest jednym z najbardziej skutecznych kanałów sprzedażowo-komunikacyjnych w sieci. Średni zwrot z inwestycji w przypadku mailingów wynosi 3800%! Do osiągnięcia takiego wyniku, przede wszystkim musimy posiadać wartościową i stosunkowo dużą bazę danych. Jak zabrać się do jej tworzenia? W tym celu możemy wykorzystać 5 sprawdzonych schematów.

  1. Formularze na Twojej stronie – jest pierwszym i podstawowym elementem, który powinien znaleźć się na Twojej stronie www, jeżeli chcesz wysyłać newslettery. Przede wszystkim musi być umieszczony w widocznym miejscu. Warto, aby zawierał obietnicę, która po zapisaniu się zostanie spełniona, mogą to być np. treści premium typu poradnik lub przydatne narzędzie.
  2. Drugim wyjściem są pop-up’y, czyli wyskakujące okienka. Takie rozwiązanie daje efekt zaskoczenia, który może okazać się bardziej skuteczny niż zwykłe formularze.
  3. Dodatkowe narzędzia – do budowania naszej bazy możemy także wykorzystać zewnętrzne narzędzia. Jednym z nich może być np. Facebook i płatne kampanie leadowe. W taki sposób użytkownik nie musi wychodzić z Facebooka, aby zostawić nam swój adres.
  4. Wystąpienia i szkolenia – jeżeli prowadzimy biznes, który polega na prowadzeniu wystąpień czy warsztatów możemy zaoferować naszym klientom możliwość pobrania prezentacji po pozostawieniu kontaktu do siebie.
  5. Wtyczki i integracje – nie bój się korzystać z zewnętrznych narzędzi do e-mail marketingu. Pozwolą Ci one w łatwy i szybki sposób eksportować listy maili. Co więcej, dostarczą niezbędnych informacji na temat tego, kto otworzył wiadomość, kliknął w link lub wypisał się z newslettera. Takie dane pozwolą Ci z kolei na optymalizowanie swoich działań.

To tylko podstawowe elementy, które pomogą Ci w zebraniu bazy maili Twoich potencjalnych klientów. Mam dla Ciebie jeszcze jedną radę, jeśli chodzi o wysyłkę newsletterów. Wysyłając wiadomości, staraj się, aby treści przekazywały użyteczne informacje o produkcie lub usłudze. Jak pokazują badania przeprowadzone przez firmę Adobe, ponad 40% z nas chce, by newslettery od firm i marek były w mniejszym stopniu wypełnione promocjami! Maile produktowe mogą być zatem dużo mniej skuteczne niż te, zawierające wartościowy i przydatny z punktu widzenia naszego klienta content. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu treści, kliknij tutaj.