Nowe funkcje LinkedIn to kolejny powód dla którego Twoja marka B2B musi tam być. Dotarcie do klientów i partnerów marki poprzez LinkedIn stanie się coraz łatwiejsze, dzięki nowym funkcjom, które wprowadzono do tej platformy.

Od momentu powstania platformy, LinkedIn zyskał ogromną popularność jako miejsce, gdzie użytkownicy mogą nawiązywać wartościowe kontakty biznesowe, rozwijać swoją karierę zawodową bądź budować świadomość marki wśród odbiorców. LinkedIn stale ewoluuje, wprowadzając nowe narzędzia i funkcje, które mają na celu lepsze zaspokojenie potrzeb jej użytkowników.

Nowe funkcje LinkedIn – Dlaczego warto korzystać z najnowszych rozwiązań?

Najnowsze aktualizacje LinkedIn dają Ci możliwości takie jak:
  • Usprawniona komunikacja z Twoją społecznością
  • Łatwiejszą obsługę konta
  • Celne dotarcie z treściami do Twojej docelowej grupy odbiorców
  • Utrzymanie konkurencyjności strony
  • Bezpośredni kontakt z odbiorcami

Czy warto korzystać z nowych funkcji Linkedin?

By nie trzymać cię w niepewności – odpowiedź brzmi: tak!

Aktualizacje LinkedIn są stale wprowadzane, aby poprawić funkcjonalność platformy i doświadczenie użytkownika. Wprowadzane nowe funkcje zazwyczaj są posiadają dodatkową wartość w algorytmach narzędzi, ponieważ pozwala to platformie dokładnie przeanalizować ich działanie. Oznacza to, że wykorzystywanie nowych funkcji pozwala na zyskiwanie lepszych wyników w krótkim okresie czasu.

Skuteczność proponowanych rozwiązań możesz sprawdzić, wykonując analizę dotychczasowych działań na stronie.

Nowa funkcja #1: Planowanie publikacji postów

Planuj posty na konkretną datę oraz godzinę, aby dotrzeć do swoich odbiorców w odpowiednim czasie. Wcześniejsze przygotowanie postów owocuje kilkoma korzyściami dla Twojej marki:

Planowanie publikacji Linkedin
  • Zoptymalizowanie czasu publikacji – Dzięki opcji planowania postów, możesz łatwo określić optymalne czasy publikacji, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców.
  • Regularne rozplanowanie postów – Działanie to przyczynia się do zwiększenia zaangażowania i lojalności odbiorców.
  • Analiza i mierzenie efektywności – Planowanie postów ułatwia monitorowanie i analizowanie wyników. Dzięki zdefiniowanym terminom publikacji można łatwiej śledzić reakcje odbiorców, mierzyć zaangażowanie, osiągi i efektywność poszczególnych treści.


To nowa funkcja, której z pewnością wyczekiwały wszystkie osoby zorientowane na strategiczne i systematyczne działanie. Korzystanie z tej funkcji znacznie ułatwi Twoją pracę związaną z publikacją treści. Nie musisz martwić się o konieczność ręcznego publikowania postów w wybranych dniach, a raczej dzięki wcześniejszemu zaplanowaniu możesz z góry określić terminy publikacji.

To znacznie oszczędzi czas i pozwoli pracować z LinkedIn w sposób zaplanowany i strategiczny.

Nowa funkcja #2: Specyfikacja grupy docelowej

Dostosowywanie komunikacji do konkretnych odbiorców to kluczowy element skutecznego marketingu, który pozwala osiągać znakomite wyniki. Personalizowanie komunikacji pozwala nam trafnie skupiać się na potrzebach i zainteresowaniach odbiorców, poprzez tworzenie bardziej angażujących i skutecznych przekazów. To właśnie ta personalizacja przynosi dużą wartość dla marki i buduje trwałe relacje z docelową grupą odbiorców. Dopiero dopasowując ściśle komunikat do wcześniej nakreślonej grupy docelowej, osiągamy owocny zwrot z inwestycji, jaką jest czasochłonna praca nad treściami.

Targetowanie treści na Linkedin
Opcje określania grupy docelowej

Ta funkcja przyda się szczególnie tam, gdzie grupa docelowa jest rozproszona, a komunikatów wiele. Być może poszczególne działy firmy skupiają się na poszczególnych branżach lub na rolach w firmie. By zadbać o czystość przekazu, rozbicie postów według targetowania może mieć ogromne znaczenie.

Ta nowa funkcja LinkedIn to również świetny sposób na rozdzielenie komunikacji ze względu na język – od teraz możesz tworzyć posty, które będą widoczne tylko dla tych osób, które wybrały konkretny język komunikacji na LinkedIn. Działanie na kilku rynkach jednocześnie nie stoi na przeszkodzie, by skutecznie komunikować się na wielu z nich jednocześnie.

Nowa funkcja #3: Wydarzenia

Promuj swoje wydarzenia – webinary, launch produktu lub kampanii. Promowanie wydarzeń na LinkedIn może przynieść kilka korzyści:

Tworzenie wydarzenia na Linkedin - nowa funkcja
  • Pozwala na dotarcie do większej ilości odbiorców, przez co znacznie rozszerzasz zasięg Twojego wydarzenia.
  • Buduje większe zaangażowanie docelowej grupy odbiorczej. Komentarze, polubienia i udostępnienia, pomagają w zwiększeniu rozgłosu i wygenerowaniu większego zainteresowania promowanego przez Ciebie wydarzenia.
  • Promowanie wydarzenia na platformie może także pomóc w kreowaniu wizerunku Twojej firmy jako lidera i eksperta.
  • Jest przestrzenią, gdzie zgromadzisz potencjalne leady i ułatwisz networking działowi sprzedaży.

Wprawdzie LinkedIn nie umożliwi jeszcze tak wielu opcji wydarzenia jak Facebook, to jednak to świetne miejsce by zbierać potencjalnych odbiorców na realizowane wydarzenie. Pamiętaj, że ten format można wykorzystać również do innych celów – launch nowego produktu, publikacja książki lub ebooka, publikacja nowego katalogu! Do wszystkich tego typu aktywności możesz wykorzystać nową funkcję LinkedIn jaką są Wydarzenia.

Nowa funkcja #4: Automatyczne publikowanie ofert pracy

Budowanie wizerunku pracodawcy i szybkie dotarcie do potencjalnych pracowników jest rosnącą potrzebą firm, a LinkedIn świetnie się do tego nadaje. Nowa funkcja automatycznego publikowania oferty jako posta na stronie oszczędza sporo czasu generując dodatkowy ruch i zainteresowanie ofertą.

Jest to świetne rozwiązanie wykorzystujące automatyzację LinkedIn, które pozwala efektywnie budować Twój profil pracodawcy.

Nowa funkcja #5: Newsletter (Biuletyn)

Nowa funkcja linkedin - newsletter

Wśród nowych funkcji LinkedIn znajduje się również wewnętrzny newsletter! Teraz możliwe jest gromadzenie odbiorców wewnątrz platformy.

Potencjalnie jest to mniej optymalne rozwiązanie niż zbieranie kontaktów w swojej własnej bazie, ale być może ułatwi to jeszcze bardziej docieranie do potencjalnych klientów i będzie stanowiło zwyczajnie jeszcze jeden krok do pozyskania leada sprzedażowego.

Zaproszenie do subskrypcji Twojego biuletynu (newslettera)jest teraz automatycznie dodane do Twojego profilu, co ułatwia odwiedzającym Twój profil odkrywanie udostępnionych przez Ciebie treści. Więcej o biuletynach dowiesz się, czytając oficjalną publikację LinkedIn na ten temat.

Aktualizacje LinkedIn – podsumowanie

Dzisiaj zwróciliśmy uwagę, jakie korzyści przynoszą aktualizacje LinkedIn i przedstawiliśmy kolejno najświeższe funkcje dostępne na tej platformie.

W naszej codziennej pracy wspieramy naszych klientów na każdym kroku, także w działaniach związanych z platformą LinkedIn. Jeśli potrzebujesz wsparcia w kontekście tego medium, chętnie ci pomożemy w zakresie planowania i budowania strategii, stałej obsługi i wdrażania pracowników w działaniach na LinkedIn (employee advocacy).

Wspólnie z nami zwiększysz także zasięgi swojej strony. Skontaktuj się z nami lub wypełnij brief.