Postaw na Real Time Marketing

Real Time Marketing, czyli marketing czasu rzeczywistego, należy do najważniejszych i jednocześnie najtrudniejszych zagadnień marketingowych. Raport firmy Wayin „Making Real-Time Moments Matter” pokazuje, jak Real Time Marketing wykorzystują w swoich działaniach największe marki na świecie.

„Making Real-Time Moments Matter”

W badaniu uczestniczyło ponad 200 specjalistów od marketingu, stosujących Real Time Marketing. Reprezentują oni firmy odnoszące sukcesy i wykazujące dochody na poziomie przynajmniej stu milionów dolarów rocznie. Raport wykazał, że Real Time Marketing jest długoterminową strategią, która ma pozytywny wpływ na zwiększenie sprzedaży. Dowiadujemy się z niego, jakie strategie sprawdzają się najlepiej i jak skutecznie łączyć różne narzędzia, a także jakie wyzwania czekają na tych, którzy zdecydują się wykorzystywać tę dziedzinę marketingu w swoich działaniach.

Korzyści i zagrożenia

Prawie 100% firm biorących udział w badaniu Wayin stwierdza, że stosowanie marketingu czasu rzeczywistego skutecznie wpłynęło na zwiększenie wyników sprzedaży. Prawie 60% planuje zwiększenie budżetu na działania w ramach Real Time Marketing, z czego aż 66% wiąże marketing czasu rzeczywistego z mediami społecznościowymi. Jednocześnie to właśnie budżet wskazywany jest jako największa przeszkoda w prowadzeniu skutecznych działań w ramach marketingu czasu rzeczywistego. Skuteczny Real Time Marketing wymaga też sporego zaangażowania zespołu – szybki czas reakcji ma tu kluczowe znaczenie. Problemem w stosowaniu marketingu czasu rzeczywistego wskazywanym przez uczestników badania jest też brak odpowiednich narzędzi analitycznych. Narzędzia do analizy i monitorowania mediów społecznościowych zostały przy tym wskazane jako najważniejsze elementy pozwalające na tworzenie skutecznych strategii Real Time Marketingu. 38% uczestniczących w badaniu specjalistów wskazało też na długi proces generowania contentu jako utrudnienie w stosowaniu marketingu czasu rzeczywistego.

Kluczowy czas odpowiedzi

Czas odpowiedzi jest najważniejszym celem strategicznym. Jednocześnie jest to pole, które wymaga największej poprawy. Uczestnicy badania są zgodni, że powinni reagować jeszcze szybciej niż dotychczas. Odpowiedzi na zamieszczane przez klientów treści dotyczące marki powinny być przy tym bardzo dokładne – działanie to wymaga zatem połączenia dwóch trudnych do połączenia cech – szybkości i dokładności. Skuteczna strategia działań powinna obejmować kilka części składowych, takich jak automatyzacja marketingu, wykorzystywanie najnowszych trendów obowiązujących w mediach społecznościowych i zaangażowanie w kontakt z klientami poprzez social media. Ważną składową strategii jest też spersonalizowany content, tworzony w oparciu o interakcję.