Daj się zauważyć na YouTube

YouTube to druga największa przeglądarka na świecie, która generuje aż 14% ruchu w Internecie. Właśnie dlatego warto tam zaistnieć. Wystarczy spojrzeć na garść statystyk, by przekonać się, że YouTube jest potężny. Na całym świecie korzysta z niego miliard użytkowników, którzy co minutę publikują trzysta godzin nowych filmów, a w ciągu miesiąca oglądają w sumie sześć miliardów godzin materiału. Co zrobić, by nasze filmy nie zaginęły w gąszczu publikowanego materiału i przyciągały widzów? Mamy dla Was kilka podpowiedzi.

Przede wszystkim jakość

To brzmi banalnie, ale publikowanie wartościowych treści jest podstawą działań także w YouTube. Nasz film musi przyciągać uwagę i zatrzymywać widza na dłużej. Ważne, by wywoływał reakcję, na przykład w postaci komentarza czy udostępnienia kolejnym użytkownikom. Im więcej zaangażowania, tym jaśniejszy sygnał dla Google, że nasze treści mają sporą wartość. Tylko jak ten dobry film nakręcić? Na to pytanie już każdy musi sobie odpowiedzieć sam. Pamiętajmy jednak, by wywoływać emocje – na przykład rozśmieszać – w przypadku kanału firmowego zachowując przy tym pozycję eksperta. W filmach naszej firmy możemy na przykład odpowiadać na pytania fanów dotyczące marki albo udzielać porad. Nie wzorujmy się jednak na innych – postawmy na oryginalność.

Słowo klucz – optymalizacja

Oczywiście na to czy i jak użytkownicy YouTube zareagują na nasze wideo nie mamy żadnego wpływu. Możemy jednak wpłynąć na to, jak pozycjonowane będzie ono w serwisie. Aby zapewnić jak najwyższą pozycję filmu w wynikach wyszukiwania YouTube trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Tworząc tytuł dla naszego wideo używajmy słów kluczowych. To właśnie zawarte w tytule frazy kluczowe pomagają zdobyć wysoką pozycję na stronie wyników wyszukiwania YouTube. Tutaj nie ma miejsca na fantazję – lepiej postawić na rzeczowy tytuł, który pozwoli dobrze pozycjonować nasz film. Oczywiście nie oznacza to, że nasz tytuł ma być nieskładnym zlepkiem fraz kluczowych – należy poszukać złotego środka. Warto też przyłożyć się do opisu naszego wideo. Musi on być unikalny i opisywać, co zawarliśmy w naszym wideo. Również tutaj, podobnie jak w tytule, używajmy fraz kluczowych. Ważnym elementem opisu jest jego długość. Postarajmy się zmieścić w kilkuset znakach, pamiętając, że najważniejsze jest około 150 pierwszych znaków – to one będą widoczne w wynikach wyszukiwania. Aby nasze wideo miało jeszcze większe szanse na dobrą pozycję w wyszukiwarce pamiętajmy o tagach. Muszą one oczywiście pasować do treści naszego filmu. Warto użyć jak największej ilości tagów – minimum to dziesięć. Warto wpisywać tagi zarówno w liczbie pojedynczej, jak i mnogiej – serwis traktuje je bowiem jako osobne frazy kluczowe.

Przyciągaj i zachęcaj do dzielenia się

Im popularniejszy kanał, tym łatwiej będzie nam pozycjonować filmy. I na odwrót – im ciekawsze i lepiej pozycjonowane wideo, tym większą mamy szansę na wzrost popularności kanału. Zachęcajmy widzów do dyskusji na temat zawartych w naszym filmie treści i do dzielenia się naszym materiałem. Dobrym pomysłem jest tworzenie odnośników do naszego kanału YouTube wszędzie tam, gdzie to możliwe. W filmach zachęcajmy do subskrypcji kanału i obejrzenia innych filmów na nim zawartych. Poprzez odpowiednie ikony możemy udostępniać film w innych kanałach social media i umożliwić udostępnienie naszym widzom. Zezwalajmy również na osadzane wideo na innych witrynach. Wszystkie te działania spowodują, że zasięg naszego filmu znacząco wzrośnie.

Analizuj i poprawiaj błędy

Nie możemy się jednak ograniczyć tylko do tworzenia filmów i optymalizacji. Dobre prowadzenie kanału na YouTube to także analiza. Jeżeli fani mają sugestie i propozycje – ustosunkujmy się do nich w jakiś sposób. Sprawdzajmy też regularnie statystyki. Być może tam znajdziemy odpowiedź na pytanie, co robimy źle w przypadku, gdy nasze wideo nie cieszy się taką popularnością, na jaką liczyliśmy.