Najważniejsze to korzystać z możliwości

Z początkiem października polskie firmy wreszcie zyskały możliwość reklamowania się na Instagramie. Choć od dawna było to zapowiadane, wywołało to spore poruszenie w świecie social media. Choćby z tego względu, że marketerzy otrzymali kolejne narzędzie, które świadomie wykorzystane może przynieść wymierne efekty.

Reklamę w tej aplikacji warto rozważyć z kilku względów. Przede wszystkim jest dostępna zarówno dla dużych, jak i małych firm. Dodatkowo póki co mała konkurencja wśród reklamodawców gwarantuje skuteczne dotarcie do klientów. Ale co najważniejsze, daje możliwość opowiedzenia swojej historii za pomocą pięknych zdjęć, które doskonale komponują się z treściami udostępnianymi przez użytkowników serwisu. Dzięki temu reklama nie jest nachalna i mimo oznaczenia naturalnie wpasowuje się w obrazy, które przeglądają użytkownicy.

Formaty reklamowe

Pojawia się zatem pytanie – skoro warto, to w jaki sposób reklamować się na Instagramie. Otóż dzięki reklamom można zrealizować jeden z trzech podstawowych celów:

– kliknięcia przekierowujące do witryny (niezwykle przydatne w e-commerce)

– wyświetlenia filmów na Instagramie,

– instalacja aplikacji.

Wszystko to jest możliwe dzięki odpowiednim formatom reklamowym. A do wyboru mamy zdjęcia, filmy wideo, oraz karuzelę z reklamami (Carousel Ads), która umożliwia obejrzenie dodatkowych zdjęć oraz przycisków CTA.

Formaty reklamy

Kampania Jasper’s Market na Instagramie

Oczywiście formaty te mają szczegółowe wytyczne, część z nich jest już jednak doskonale znana z Facebooka. Należy więc pamiętać o tym, by obraz nie zawierał więcej niż 20% tekstu. Zdjęcia powinny mieć rozmiar 1080×1080 pikseli, w proporcji 1:1. Zalecane jest również, by tekst składał się ze 125 znaków, choć do dyspozycji jest ich 300. Filmy natomiast mogą trwać do 30 sekund, a rozmiar pliku musi zmieścić się w 30 MB.

Każda reklama składa się ze stałych elementów, czyli nazwy użytkownika, obrazu lub filmu, opcjonalnego wezwania do działania oraz tekstu. Spośród CTA do wyboru mamy: skontaktuj się z nami, pobierz, dowiedz się więcej, kup teraz, zarejestruj się, obejrzyj więcej. Wezwania do akcji wybieramy w zależności od celu.

Co ważne, Instagram nie ma własnej platformy reklamowej. Reklamy więc tworzymy w Power Editorze. Wymagane jest zatem konto reklamowe na Facebooku.

Najlepsze kampanie reklamowe

Instagram wyróżnił kilka światowych marek za ich działania reklamowe. Doskonałym przykładem jest Levi’s, który ukazał swoją markę w niezwykle autentyczny sposób, doskonale dopasowany do odbiorców. A wszystko to udało się osiągnąć przy tym, że użytkownicy widzieli reklamę średnio tylko 2 razy.

Reklama Levi's

Kampania Levi’s na Instagramie

Ciekawym przykładem są również kampanie marek kosmetycznych takich jak L’oreal, Maybelline czy Guerlain.

Reklama Maybelline Loreal Guerlain

Kampanie marek L’oreal, Maybelline i Guerlain na Instagramie

Instagram to także doskonałe miejsce dla branży gastronomicznej, co udowadnia McDonald’s. Sukces bowiem tkwi w tym, by przedstawić markę w autentyczny i interesujący sposób.

Mc Donald's

Kampania McDonald’s na Instagramie