Instagram zrewolucjonizował rynek mediów społecznościowych, a jednocześnie znacząco wpłynął na nasze życie – zarówno sferę prywatną, jak i tą biznesową. Wiele biznesów zbudowanych jest tylko na tym medium. Pozostaje więc pytanie czy inwestować w instagram firmowy?
Twoi klienci korzystają z Instagrama
Według statystyk zamieszczonych przez NapoleonCat na lipiec 2020 roku zarejestrowanych było 8 316 000 Polaków, co daje nam 21,9% całej polskiej społeczności. Niezależnie od branży możemy być pewni, że przynajmniej jeden segment naszych klientów czynnie korzysta z Instagrama. Warto ich zidentyfikować i zacząć do nich mówić.
(Nie)doceniony potencjał Instagrama firmowego
Instagram opiera się przede wszystkim na komunikacji wizualnej, dzielimy się wspomnieniami, historiami, przeżyciami za pomocą zdjęć w czasie rzeczywistym. Ten sposób komunikacji można równie efektywnie wykorzystać jako marka. Facebook IQ zlecił badania, które jasno wykazują potencjał profili firmowych. Wykazały one, że aż 80% osób na Instagramie obserwuje przynajmniej jedno konto marki. Oznacza to, że odbiorcy chcą być blisko marek, które mają dla nich znaczenie. Dokładnie tak jak angażują się w życie swoich znajomych, celebrytów i influencerów, chcą również być blisko swoich ulubionych marek.
Instagram prywatny, a Instagram firmowy – czym się różnią?
Zakładając swój profil na Instagramie z myślą, że chcesz się dzielić wspomnieniami, swoimi zainteresowaniami oraz mieć kontakt ze znajomymi – wystarczy profil prywatny. Jednak, gdy chcesz zacząć komunikować swoje działania jako firma, budować wizerunek, a w efekcie sprzedawać – konieczna jest zmiana profilu na firmowy. Daje on dostęp do większej liczby funkcji, w tym statystyk Instagram Insights oraz panelu reklamowego Instagram Ads. Możliwość mierzenia swoich działań oraz wspieranie ich budżetem reklamowych zmienia Instagram w potężne narzędzie, dzięki któremu możemy skutecznie kierować komunikaty marketingowe.
Profil firmowy możesz podłączyć również do zewnętrznych stron analitycznych, takich jak Sotrender, które pozwolą jeszcze dokładniej mierzyć efekty komunikacji na Instagramie.
Komunikacji na Instagramie, a strategia komunikacji marki
Komunikacja na Instagramie ma swój specyficzny charakter. Musimy uwzględnić potrzeby grupy docelowej, specyfikę samego narzędzia i zmieniające się dynamicznie trendy. Działania ad hoc często bywają skuteczne na początku, ale szybko zmieniają się w chaos, drenują zasoby i wymagają ogromnych ilości czasu. W efekcie okazuje się, że należałoby zatrudnić jedną osobę w firmie tylko do obsługi Instagrama. Między innymi po to buduje się strategię komunikacji marki, by unikać tych problemów i zminimalizować koszty, przy zachowaniu efektywności działań.
Marka musi komunikować się odpowiednim tonem, wykorzystywać styl i formaty, które są zrozumiałe i atrakcyjne dla grupy docelowej. Wszystkie te aspekty ujęte są w strategii komunikacji marki, która tworzy przewodnik dla marketingowca, a jednocześnie jest gotowym planem na to jak z sukcesem wykorzystać takie kanały jak Instagram. Sprawny Marketing przestrzega przed najczęściej popełnianymi błędami, a my podpowiadamy, że warto rozważyć powierzenie tego procesu specjalistom. W Punkcie Krytycznym rozpoczynamy od audytu potrzeb, możliwości firmy oraz rynku, co staje się podstawą do opracowania skutecznej strategii.
Business Insider przewidział, że do 2024 roku sprzedaż przez media społecznościowe będzie stanowić niemal 8% całkowitej sprzedaży w sieci, więc rozważ, jak Twoja firma komunikuje jest w nich obecna. Chętnie porozmawiamy i doradzimy jak pokazać Twoją firmę w social mediach, wystarczy, że do nas napiszesz.