Jakiś czas temu Mark Zuckerberg zapowiedział wprowadzenie na Facebooka guzika Nie lubię. Wszyscy czekali z niecierpliwością na uruchomienie tej funkcji. Jedni z obawą, drudzy z radością. Z tego pomysłu szybko się jednak wycofano, albo wręcz przeciwnie – zrealizowano go w zaskakującej wersji. Facebook udostępnił bowiem reakcje.

1. Reakcje

Reakcje to odpowiednik przycisku Lubię to w graficznym wydaniu. Przedstawiają 6 podstawowych reakcje i emocje, za pomocą których można skomentować post. Dzięki temu użytkownicy poza tak powszechnym polubieniem będą mogli wyrazić kocham to, radość, zadowolenie, podziw, smutek, a także złość. Funkcja ta jest obecnie dostępna dla użytkowników z Irlandii i Hiszpanii. Jeśli reakcje się sprawdzą, to być może już niedługo będą dostępne dla użytkowników z innych państw.

Reakcje z pewnością są ciekawym rozwiązaniem dla zwykłych użytkowników Facebooka.

3. Reakcje

 

Ostatnio pojawiała się jednak nowość, która na pewno zainteresuje również administratorów kont firmowych, szczególnie tych związanych z e-commerce. Mowa o zupełnie nowej funkcji sprzedażowej, czyli sekcji Shopping.

 

2. Shopping na FB

 

Przewaga tego rozwiązania nad obecnymi postami sponsorowanymi jest taka, że obecnie użytkownik może łatwo pominąć reklamę, nie mówiąc już o tym by do niej wrócił po czasie.

Sekcja Shopping rozwiąże ten problem, ponieważ będzie odrębnym miejscem z ofertami. Wszystko w jednym miejscu, dzięki czemu przeglądanie reklam będzie wygodne i szybkie, a odpowiednio dopasowane reklamy umożliwią świadome zakupy.

2. Okno z ofertą

Kolejnym udogodnieniem, tym razem dla użytkowników urządzeń mobilnych, jest okno z ofertą, które pojawia się po kliknięciu w reklamę. Dzięki temu użytkownicy nie będą od razu przenoszeni na zewnętrzną stronę sklepu, ale najpierw zobaczą inne produkty lub warianty wybranej rzeczy.

2. Sekcja shop

Co prawda na razie wspomniane rozwiązania są w fazie testów, ale jeśli ich wynik będzie pomyślny, niebawem możemy spodziewać się kolejnej małej rewolucji na Facebooku.